Hotele luksusowe czy ekonomiczne – w które inwestować

Autor: Katarzyna Bequillard
Katarzyna Bequillard
jest project managerem w firmie consultingowej Horwath HTL


Rynek hotelowy w Polsce jest dużo słabiej rozwinięty niż w Europie Zachodniej, ale dzięki temu ma większy potencjał. Patrząc długofalowo, inwestycje hotelowe w Polsce czeka kilka lat wzrostu, na co wpływ będą miały m.in. poprawiająca się sytuacja ekonomiczna, wzrost wartości funduszy europejskich na rozwój turystyki i infrastruktury transportowej, a także pośrednio organizacja Euro 2012.


ht_2009_10-31.jpg

Wszystkie te czynniki spowodują wzrost liczby biznesmenów i turystów odwiedzających Polskę, gdy skończy się kryzys i, co za tym idzie, wzrost zapotrzebowania na hotele.


Kto sobie lepiej radzi?


O niewystarczającym rozwoju rynku hotelowego, a z drugiej strony o jego znaczącym potencjale, świadczy choćby liczba łóżek w hotelach i innych obiektach noclegowych na 1000 mieszkańców. W przypadku Polski jest ona znacznie niższa niż w innych krajach. W 2008 r. Polska miała pięć łóżek w hotelach i innych obiektach noclegowych na 1000 mieszkańców. To najniższy odsetek wśród wszystkich państw europejskich.


Ze względu na liczne inwestycje hotelowe w poprzednich latach, struktura rynkowa w Polsce zaczyna doganiać tę w Europie Zachodniej. Jeśli chodzi o udział 4- i 5-gwiazdkowych pokoi hotelowych w ogólnej liczbie dos [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *