Dobre zdjęcia zarobią dobre pieniądze

Autor: Agnieszka Kantaruk
ht_2009_10-5.jpgAgnieszka Kantaruk jest fotografem,
od kilkunastu lat zajmuje się wykonywaniem fotografii komercyjnych dla branży hotelarsko-gastronomicznej oraz producentów odzieży w Polsce i za granicą


Ekipa fotograficzna wprowadza niemałe zamieszanie w hotelu czy restauracji, dlatego przeprowadzenie dużej sesji zdjęciowej wymaga szczególnych przygotowań. Co tak naprawdę będzie się działo i jak powinniśmy przygotować nasz obiekt do zdjęć?



Przeważnie bywa tak: przychodzi do hotelu Pan Fotograf, ma ze sobą przewieszoną przez ramię torbę, czasem ma także statyw, a czasem nie. Pokręci się po obiekcie, pstryknie kilka zdjęć we wskazanych przez nas pokojach, wejdzie na chwilę do restauracji, sfotografuje salę i w przeciągu najdalej dwóch godzin wszystko będzie załatwione. Zgra zdjęcia na płytkę od razu lub następnego dnia i może będziemy zadowoleni, a może nie.


ht_2009_10-1.jpg


Czasami, jeśli fotograf jest zdolny, ma dobry aparat i zestaw obiektywów, trafi na dzień z bardzo ładną pogodą i ma do sfotografowania atrakcyjny hotel, to wykona całkiem dobre zdjęcia, które z powodzeniem będą nam służyć. Ba! Taka opcja może okazać się całkiem dobra na początek i wcale nie należy jej wykluczać. Co się jednak zdarzy w sytuacji, gdy zapragniemy stać się posiadaczami sesji zdjęciowej z możliwością wykorzystania jej np. także na billboardach czy w reklamach prasowych?


Ano wówczas czeka nasz obiekt małe trzęsienie ziemi, które sami ściągniemy sobie na głowę, gdyż w przypadku zaawansowanych oczekiwań z naszej strony nie należy się łudzić, że fotograf wejdzie ot tak z ulicy, sfotografuje kuzynkę recepcjonistki na leżaku w naszym SPA i tak powstanie zdjęcie roku, które powali wszystkich na kolana. Otóż nie powstanie. Ekskluzywne zdjęcia do dużych kampanii, choć powinny wyglądać tak, jakby zostały wykonane niemalże mimochodem, podczas dowolnego dnia funkcjonowania naszego obiektu, wymagają w rzeczywistości dni, a czasem tygodni przygotowań.


Co nas zachwyca? Co zachwyci klienta?

Przyjrzyjmy się zdjęciom reklamowym wielkich sieci hotelarskich. Pierwsze pytanie: po co w ogóle zaprzątać sobie głowę jakimiś wzorcami z Zachodu, jesteśmy przecież w Polsce? Oczywiście tak, ale jeśli możemy posiłkować się dużo dłuższym doświadczeniem w reklamowaniu obiektu obrazem, a także korzystać z rezultatów analiz rynku, których w Polsce na potrzeby przygotowywania sesji zdjęciowych do kampanii reklamowych w branży hotelarskiej praktycznie się nie prowadzi, to dlaczego nie?


Zależy nam przecież na tym, aby zaprezentować nasz obiekt jak najlepiej i przyciągnąć do niego klientów. Co zatem zobaczymy na tych zdjęciach? Przeważnie emanują one pozytywną energią, w przypadku wielu z nich chcielibyśmy natychmiast znaleźć się w tym przyjemnym otoczeniu, a samo patrzenie na takie zdjęcia po prostu nas relaksuje. Właśnie takich zdjęć nam potrzeba, jeśli chcemy, by nasz obiekt wbił się w pamięć osoby, która natrafi na jego reklamę, obejrzy katalog, zobaczy zdjęcia na naszej stronie internetowej. Fotografie reklamowe stanowią obietnicę przyjemności, wypoczynku, szczęśliwych chwil, wygody, bezpieczeństwa, komfortu - wszystkie te wytyczne powinny zawrzeć się w przekazie, jaki niesie dobre zdjęcie zachęcające klienta do skorzystania z naszych usług. Zdjęcia tego rodzaju nigdy nie powstają przypadkowo.


[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *