Wybieramy wyposażenie

Autor: Janusz Mitulski
Janusz Mitulski
doradca ds. inwestycji hotelarskich Hortwath HTL Budowa naszego hotelu jest już w toku. Firma budowlana realizuje swoje zadania zgodnie z harmonogramem. Nadeszła pora, aby dokonać wyboru wyposażenia oraz jego dostawców. Jak tego dokonać? Jakimi kryteriami kierować się, aby nie popełnić błędów?   Na etapie powstawania projektu naszego wymarzonego hotelu zleciliśmy architektom wnętrz opracowanie pełnej koncepcji wizualnej wnętrz. Od tego czasu minęło kilka miesięcy, podczas których byliśmy na wakacjach, spaliśmy w 4-gwiazdkowym hotelu, przywieźliśmy zdjęcia ciekawych pomysłów i rozwiązań. Podobne spostrzeżenia mamy z naszych ostatnich wizyt w hotelach podczas podróży biznesowych po kraju. Teraz pojawia się kwestia: zaufać projektantom i zrealizować ich projekt bez zmian czy też wprowadzić nasze pomysły w życie?   Obejrzyjmy inne hotele W większości przypadków inwestorzy nie mają zbyt szerokiego pojęcia na temat np. rozwiązań stosowanych podczas projektowania wnętrz dla projektów hotelowych. Ktoś może powiedzieć: skąd pozyskać taką wiedzę? Bardzo łatwo - wystarczy stworzyć listę obiektów hotelowych w podobnym standardzie w 2-3 najbliższych miastach i pojechać obejrzeć te hotele. W końcu dokonujemy inwestycji idących w miliony złotych, na które zaciągamy kredyty na wiele lat, i w naszym interesie powinno być poświęcenie jednego lub dwóch dni na gruntowne zapoznanie się z hotelami. Gdy przyjedziemy do hotelu, podejdziemy do recepcji i poprosimy o pokazanie pokoi, podając się za potencjalnego gościa, personel hotelowy zawsze bardzo chętnie zaprezentuje nam nie tylko pokoje, ale również zaplecze konferencyjne, restaurację czy fitness. Możemy obejrzeć wszystko to, co nas interesuje - zarówno w kwestii dotyczącej wyposażenia pokoi, materiałów reklamowych, oznakowania obiektu, na ubiorze personelu i porcelanie w restauracji kończąc. Ważne jest, by przed wizytą w hotelu przygotować sobie konspekt, na co chcemy zwrócić uwagę, co nas konkretnie interesuje. I pamiętajmy o jednej zasadzie: analizujmy obiekty i ich wyposażenia nie tylko patrząc na nie okiem inwestora, a więc np. oceniając, czy meble są odporne na zniszczenia, ale również analizując je jako potencjalny gość: co nam się podoba, a co nie. Jeśli odwiedzimy od kilku do kilkunastu hoteli - najlepiej aby połowa z nich to były obiekty sieciowe, które mają duże doświadczenie przy projektowaniu i wyposażaniu wnętrz - to gdy zaczniemy analizować ponownie n [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *