Le Regina sprzedana Czechom

Należąca do Orco Property Group sieć Mamaison Hotels & Residences, w której skład wchodzi m.in. 5-gwiazdkowa Le Regina w Warszawie, została sprzedana jednej z największych czeskich grup hotelowych – CPI Hotels. Jest ona wyłącznym przedstawicielem sieci Choice Hotels International dla marki Clarion w Czechach i na Słowacji. Dziewięć obiektów sieci Mamaison Hotels & Residences działa w Czechach, na Słowacji, w Polsce, Rosji i na Węgrzech, natomiast CPI Hotels posiada 18 hoteli na terenie Czech.

W Polsce do Orco Group należały Mamaison Hotel Le Regina na Nowym Mieście i aparthotel Mamaison Residence Diana na Chmielnej oraz Parkhotel Vienna Bielsko- Biała, który jako jedyny przejęty obiekt nie działał w ramach sieci Mamaison. – W ostatnich latach nasze działania skoncentrowane były głównie na intensywnej rozbudowie sieci w czeskich miastach, a to przedsięwzięcie stanowi pierwszy krok do wejścia na rynki zagraniczne – mówi Jan Kratina, prezes zarządu CPI Hotels. – W naszym portfolio znajduje się teraz 28 obiektów. Sieć Mamaison Hotels & Residences wraz ze swoimi butikowymi hotelami i rezydencjami pozwala nam na poszerzenie naszej oferty i zapewnienie jej dużej różnorodności. W zeszłym roku CPI Hotels obchodziło dwudziestą rocznicę istnienia na rynku czeskim. Sieć zaczynała pod nazwą Fortuna Hotels, pod którą prowadziła pierwszy hotel Fortuna w Pradze. Po rozbudowie i remoncie, zmienił nazwę na Quality Hotel Prague, stając się członkiem sieci Choice Hotesl International. Spółka poszerzyła również swoją ofertę o hotele Choice Hotels pod markami Clarion i Comfort, a od 1996 roku jest wyłącznym przedstawicielem w Czechach i na Słowacji dla najwyżej pozycjonowanej w jej portfolio marki Clarion. Obecnie w ramach CPI działa dziewięć hoteli Clarion: trzy w Pradze, w Czeskich Budziejowicach, Usti nad Łabą, Szpindlerowym Młynie, Libercu, Ostrawie i Ołomuńcu. W 2009 roku dotychczasowa oferta CPI Hotels została uzupełnieniona o projekt luksusowych butikowych hoteli z międzynarodowej sieci Buddha- Bar Hotels & Resorts. W 2012 roku CPI wprowadziło nową markę 4-gwiazdkowych hoteli Spa & Kur, wkraczając na rynek usług wellness i SPA. Orco Group w ostatnim czasie popadło w kłopoty finansowe związane z nieudaną inwestycją w apartamentowiec Złota 44, w którym nie udało jej się sprzedać luksusowych mieszkań. Pod koniec 2013 roku rada nadzorcza podjęła decyzję, by zawiesić prace nad tym projektem i sprzedać go w takim stanie, w jakim jest, nie kończąc budowy. Później spółce wypowiedziano kredyty o wartości 171,1 mln zł i 19,6 mln euro, dlatego musiała się skupić na restrukturyzacji swojego portfela nieruchomości w Europie Centralnej, wyprzedając kolejne aktywa.

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *