Co należy zrobić, aby hotelowa restauracja przynosiła zyski?

Czy najnowsze trendy w gastronomii rzeczywiście poprawiają sprzedaż F&B w hotelu?

Świadomość kulinarna w Polsce jest coraz większa. Polacy nauczyli się korzystać z produktów sezonowych, znają już wartość produktów regionalnych i coraz większą wagę przykładają do jakości posiłków. Była moda na kuchnię włoską, tajską, na coraz bardziej wymyślne wystroje wnętrz. Był trend na winebary i powrót do barów mlecznych. Kuchnia weszła do głównych stacji telewizyjnych, a szefowie kuchni stali się celebrytami. W aglomeracjach duża część życia towarzyskiego odbywa się coraz częściej właśnie w restauracjach. Ponadto Polacy chcą posiedzieć w ciekawym dla oka wnętrzu. Dlatego też klasyczne restauracje hotelowe odchodzą do lamusa. Obecnie hotele mają poważny problem – wprawdzie przychody z departamentu food & beverages sięgają milionów, ale nie generują zysków. Przed hotelami stoi więc dzisiaj duże wyzwanie – jak poprawić wyniki F&B? Co należy zrobić, aby hotelowa restauracja przynosiła zyski?



Rozmowa z Pawłem Andersem, kierownikiem i autorem koncepcji WineStone w hotelach Mercure w Grupie Hotelowej Orbis.

Restauracje WineStone istnieją na razie tylko w hotelach Mercure w Polsce, ale ponieważ koncept odniósł sukces, prawdopodobnie będzie eksportowany do innych krajów. Skąd pomysł na taki koncept F&B?

Pomysł narodził się w związku z trudną sytuacją, jaka nastąpiła po Euro 2012 w dziale gastronomii hoteli marki Mercure. De facto poza regionalną kuchnią hotele sieci Mercure nie oferowały nic więcej. Były to już przestarzałe p [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Rozmawiała Anna Patoleta

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *