Wzrost bez wspomagania

W 2011 roku mieliśmy Prezydencję Unii Europejskiej, w 2012 Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej, a rok 2013 miał zweryfikować polski rynek hotelarski. Czy jest on w stanie rosnąć bez wspomagania zewnętrznymi wydarzeniami (nie licząc Konferencji Klimatycznej, która pomogła w jednym miesiącu hotelom w Warszawie), czy też najlepszy okres ma za sobą?



Kliknij na tabele aby je powiększyć


Odpowiedź na to pytanie daje opublikowany właśnie raport GUS Turystyka w 2013 r. Co z niego wynika? Że rynek hotelarski rozkręcił się na dobre. Z hoteli skorzystało 14,3 mln gości, o 1,1 mln więcej niż w roku 2012 (przypomnijmy, roku Euro 2012), w tym 300 tys. więcej gości z zagranicy. Hotele udzieliły ponad 2 mln więcej noclegów. Obłożenie kolejny rok rosło, np. w hotelach 5-gwiazdkowych o blisko 3 proc.

Słaby poczĄtek, dobry koniec

Początek ubiegłego roku wyglądał niewesoło i wydawało się, że spełnią się najgorsze przewidywania, według których polski rynek hotelarski, nie nakręcany przez duże wydarzenia o międzynarodowej skali, zacznie mocno dołować. W styczniu i marcu odnotowano spadki obłożenia w porównaniu do roku 2012, podobnie jak jeszcze w maju.Jednak bardziej wynikało to z generalnej zadyszki polskiej gospodarki, która wówczas przeżywała stagnację, niż z odpływu gości spowodowanego nieatrakcyjnością polskiej oferty hotelowej. To, że jest ona w stanie przyciągnąć nowych klientów, pokazała już końcówka drugiego kwartału, gdy obłożenie pokoi wzrosło aż o 4 proc. w czerwcu. Rosło też kolejny rok [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Rafał Szubstarski

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *