Siłownia w hotelu jak ją stworzyć?

Autor: Dominik ŚliwowskiStworzenie siłowni w hotelu mogłoby się wydawać bardzo proste. Jest jednak wiele czynników, które wpływają na powodzenie lub porażkę tej inwestycji. Na jakie elementy zwrócić uwagę przy tworzeniu takiej strefy?
Stworzenie siłowni w hotelu mogłoby się wydawać bardzo proste. Jest jednak wiele czynników, które wpływają na powodzenie lub porażkę tej inwestycji. Na jakie elementy zwrócić uwagę przy tworzeniu takiej strefy? Wellness staje się ogólnoświatowym trendem, który ma wpływ nie tylko na branżę hotelową, ale generalnie na światową gospodarkę. Z badania „Global Wellness Tourism Economy” przedstawionego na ubiegłorocznych targach turystycznych ITB w Berlinie przez Susie Ellis, przewodniczącą Global Spa and Wellness Summit i prezes SpaFinder, największej firmy marketingowo- medialnej w tej branży, wynika, że turystyka wellness w Europie będzie rosnąć przez pięć kolejnych lat po 9,1 proc. rocznie (najszybciej ze wszystkich regionów na świecie). Szacuje ona również, że przychody z turystyki wellness wynoszą obecnie około pół biliona dolarów (to około 14 proc. globalnych dochodów turystyki w ogóle). Czym jest turystyka wellness? To w dużym uproszczeniu podróżowanie do miejsc, w których można polepszyć swój stan zdrowia czy samopoczucia za pomocą ćwiczeń fizycznych i psychicznych. Turystyka wellness bardzo często łączy się z podróżowaniem w celach medycznych, a więc po to, aby zapobiegać czy leczyć konkretne schorzenia. Turyści wellness poszukują miejsc, które dają im możliwość realizowania założonych celów – gdzie mogą bez przeszkód odbyć trening, zadbać o ciało czy zrelaksować się. Według portalu HotelNewsNow, turyści wellness, ponieważ są bardziej świadomi korzyści wynikających z celu podróżowania, są też w stanie wydać więcej o 130 proc. niż przeciętny turysta „wypoczynkowy”. Z kolei według danych serwisu TripAdvisor, 53 proc. ankietowanych podróżnych przyznaje, że podczas podróży stara się podejmować aktywność fizyczną: 31 proc. z nich chce utrzymać swoją fitnessową praktykę, 28 proc. chce uniknąć przyrostu wagi, a 90 proc. pragnie po prostu uwolnić się od stresu związanego z podróżą. Według tych samych danych aż 27 proc. aktywnych turystów ćwiczy w swoim p [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *