Przyszłość sprzedaży: Internet i media społeczne

Autor: Janusz Mitulski
Autor jest doradcą ds. inwestycji hotelarskich
Hortwath HTL


Roli Internetu oraz mediów społecznych w promocji i sprzedaży usług hotelowych i turystycznych poświęcona była konferencja zorganizowana w połowie października w Pradze przez międzynarodową firmę Eye for Travel. Zaprezentowane dane pokazały, jak bardzo zmienił się sposób korzystania z Internetu w celu znalezienia pokoju hotelowego, biletu lotniczego czy też wakacji. Wśród prelegentów byli przedstawiciele największych sieci hotelowych (Hilton, Wyndham, Swissotel), tradycyjnych (TUI) i internetowych biur podróży (Expedia, Tripology), a także najpopularniejszych wyszukiwarek (Google, Bing).


Wyszukiwanie danych

Według danych przedstawionych przez przedstawicieli największych wyszukiwarek internetowych w ciągu ostatniego roku nastąpiły znaczne zmiany w sposobie ich używania. Przede wszystkim ulega zmianie to, co jest wpisywane w celu znalezienia oferty. Jeszcze 2-3 lata temu bardzo rzadko wpisywane były frazy dłuższe niż 3-członowe. Natomiast w ostatnim roku, według danych wyszukiwarki Bing, znacznie spadła liczba fraz 1-3-członowych na rzecz fraz 5-członowych i dłuższych, gdzie zanotowano wzrost o ponad 10 proc. rok do roku. Ma to kluczowe znaczenie przy optymalizacji stron internetowych dla hoteli czy biur podróży, które muszą być odpowiednio dopasowane do zmieniających się realiów.


Istotna jest również znajomość samego procesu wyszukiwania, które wbrew pozorom zamiast być coraz szybsze i prostsze, staje się coraz bardziej czasochłonne. Według danych opublikowanych przez firmę Greenbee już co trzeci internauta w Wlk. Brytanii poświ [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *