Higiena w łazience

Gdy zapytać gości, czego oczekują po przyjeździe do hotelu, większość odpowie: przyjemnego odpoczynku w czystym pokoju. Gdy zadamy kolejne pytanie: po czym można ocenić czystość jednostki mieszkalnej, zazwyczaj usłyszymy: po czystości łazienki. Tymczasem z różnych względów jest to najtrudniejsza do utrzymania w czystości część hotelu. To do łazienki gość kieruje przeważnie swoje pierwsze kroki po wejściu do pokoju hotelowego.

ht_2009_11-28.jpg

Łazienka jest pierwszym i ostatnim miejscem, które odwiedza w ciągu dnia. Niestety, oświetlenie oraz zwykle jasne kolory wnętrza eksponują jej ewentualne zabrudzenia. Poza tym warunki panujące w łazience, takie jak wyższa niż w innych pomieszczeniach wilgotność czy pozostałości organiczne (włosy, naskórek), sprzyjają szybszemu niż gdzie indziej rozprzestrzenianiu się mikroorganizmów. Mikroorganizmy bytujące w łazience w dużej mierze są wynikiem obecności ludzi i dlatego też są nieszkodliwe dla zdrowych osób.


Kiedy jednak korzystają z niej osoby chore, liczba bakterii powodujących zagrożenie dla zdrowia gwałtownie rośnie. Siedliskiem mikroorganizmów są deski klozetowe, armatura łazienkowa, włączniki, ręczniki. Duża ich liczba znajduje się w sedesie (około 10 miliardów na gram ekskrementów). Idealnym miejscem dla bytowania mikroorganizmów są także odpływy umywalek i pryszniców. Kolejne miejsca to ściany pryszniców i zasłony prysznicowe, na których może rozwijać się pleśń, wywołująca późniejsze reakcje alergiczne. Ci˘űka praca i dobra organizacja


Jak widać, pracy z utrzymaniem czystości w łazience jest dużo. A takich łazienek jest w hotelu przynajmniej kilkadziesiąt. Dlatego tak ważne jest zatrudnienie personelu umiejącego w stu procentach sprostać swoim zadaniom, czyli tak naprawdę potrzebom gościa, dla którego czyste pomieszczenie jest kluczowym elementem w ocenie hotelu.

ht_2009_11-31.jpg

Tak więc do dzieła wkracza wykwalifikowana kadra sprzątająca wraz z całym wachlarzem preparatów i środków do czyszczenia. Personel sprzątający, oprócz dokładności, musi się charakteryzować szybkością działania. Wykwaterowanie z pokoju hotelowego następuje zwykle między godziną 11 a 12 rano, a kolejni goście mogą się kwaterować już o godzinie 14. Jeśli ten czas podzielimy przez kilkanaście/kilkadziesiąt pokoi do sprzątnięcia, okaże się, że na każdy z nich personel ma kilkanaście minut, a na łazienkę kilka. Do tego dochodzi sprzątanie pokoi gości, którzy zostają na kilka dni, oraz sprzątanie pozostałych pomieszcze [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Agnieszka Polkowicz

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *