IHG na sprzedaż

Największa sieć hotelarska na świecie Intercontinental Hotels Group, właściciel takich marek jak Intercontinental i Holiday Inn, jest na sprzedaż, ale odrzuciła ofertę funduszu Starwood Capital, który zaproponował 10,1 mld dolarów. Uznała ją za niską – donoszą zachodnie serwisy informacyjne powołując się na nieujawnione źródła.

Jednocześnie informują, że zarząd IHG oczekuje na wyższą ofertę, którą może rozważyć w ciągu kilku tygodni, albo rozpocznie rozmowy z innymi oferentami. Amerykański fundusz Starwood i inne podmioty z USA miałyby rozważać zakup IHG, które zarejestrowane jest w Anglii, gdyż dzięki temu mogłyby przenieść swoje rozliczenia podatkowe do Wlk. Brytanii w ramach popularnego zabiegu tax inversion, co umożliwiłoby im obniżenie kosztów. Sieć Intecontinental Hotels Group na przestrzeni ostatnich lat już kilkukrotnie przechodziła zmiany właścicielskie, nabywając i sprzedając po drodze różne marki. Pod obecną nazwą funkcjonuje od 2002 roku, gdy z koncernu Six Continentals, wcześniej działającego jako Bass, wydzielona została część hotelarska. Koncern piwowarski Bass w 1988 roku kupił największą markę hotelarską na świecie Holiday Inn i w 1991 wprowadził na rynek nową – Holiday Inn Express, w 1994 – Crowne Plaza, w 1997 – StayBridge Suites, a w 1998 roku kupił Intercontinental Hotels.

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *