Wakacje w hotelu

Z roku na rok rośnie liczba Polaków, którzy decydują się spędzić wakacje w kraju. Jednocześnie coraz więcej osób podejmuje decyzję o kupnie pobytu hotelowego przez internet. Klub travelowy Travelist.pl, który pośredniczy w sprzedaży miejsc hotelowych oferując swoim klientom rabaty, opracował raport podsumowujący sezon urlopowy 2014. Według danych klubu 40 proc. rezerwacji to te złożone przez rodziny z dziećmi. 17 proc. dokonały pary, a najwięcej, bo aż 41 proc. rezerwacji, stanowiły grupy znajomych. Pozostałe 2 proc. to seniorzy.

Jako że koszty pobytu grup znajomych w hotelach pokrywane są często z kilku kieszeni, w raporcie postanowiono skupić się na dwóch pozostałych kategoriach: rodziny z dziećmi oraz pary. Dane przedstawiają obraz wydatków polskich gospodarstw domowych na wakacje z usługą hotelową.

Góry górują nad Bałtykiem

Taka informacja może zaskakiwać, ale według danych Travelist.pl Polacy w tym sezonie chętniej wybierali hotele w górach niż nad Bałtykiem. Na ten pierwszy region zdecydowało się niemal 36 proc. rezerwujących, podczas gdy morskie kurorty wybierało nieco ponad 33 proc. Ci, którzy wybierali góry, najczęściej wyjeżdżali do Karpacza, Ustronia, Zakopanego i Szczyrku. Źródłem takich decyzji mogła być niepewna pogoda nad Bałtykiem, a co za tym idzie, niska temperatura wody niesprzyjająca kąpielom. Następne w kolejności były jeziora (15 proc.) z Pojezierzem Mazurskim na czele oraz najpopularniejsze turystycznie polskie miasta (prawie 11 proc.) – tu zdecydowanie najchętniej wybieranym był Kraków.



Z rodziną nadal nad morze

To średnia. Natomiast inaczej wyglądają statystyki w rozróżnieniu na grupy klientów: rodziny z dziećmi oraz pary. W pierwszej niepodzielnie królują wyjazdy do hoteli nad morzem. Aż 41 proc. rodzin, w których są dzieci, zdecydowało się na taki właśnie pobyt, podczas gdy wśród par morze uplasowało się na drugim miejscu z liczbą 27 proc. wyborów. Odwrotnie jest z górami – wybrało je 34 proc. rodzin z dziećmi i niemal 37 proc. par. Wakacje w hotelu nad jeziorem okazały się najatrakcyjniejsze dla 12 proc. rodzin z dzi [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *