Kawa rano musi pobudzać

Od kawy śniadaniowej, która stanowi rozpoczęcie dnia, goście oczekują głównie pobudzenia i zastrzyku energii. Niezbędny jest więc dobór dobrej jakościowo mieszanki o wysokiej zawartości kofeiny i wyważonym smaku, który skomponuje się z porannym posiłkiem. Warto również zwrócić uwagę na to aby wybrać kawę, która dobrze komponuje się z mlekiem, gdyż około 70 proc. gości pije na śniadanie cappuccino czy cafè latte.

Bardzo często gastronomowie, kierując się wyłącznie ceną, ignorują te zasady. Tymczasem to właśnie jakość, a co za tym idzie – smak oraz sposób podania kawy sprawia, że goście hotelowi są zadowoleni ze śniadania.

Reguły serwowania kawy

Obok doboru mieszanki duże znaczenie ma również sam proces przygotowywania naparu. Jeśli korzystamy z ekspresu przelewowego, pamiętajmy o dokładnym porcjowaniu wykorzystywanej kawy. Optymalna ilość pozwoli nam na uzyskanie bogatego i aromatycznego napoju. Ważną kwestią jest również stosowanie się do podstawowych reguł serwowania kawy. I o tym gastronomom nierzadko zdarza się zapominać. Napoje takie jak espresso, cappuccino czy latte podajemy w podgrzanych filiżankach z porcelany, dodając cukier w jednorazowych saszetkach. Warianty zabielane, szczególnie wielowarstwowe, serwowane są zazwyczaj w wysokich, eleganckich szklankach z grubego szkła. Utrzymanie etykiety jest szczególnie ważne w przypadku hoteli o profilu biznesowym, gdzie świadomość gości oraz ich oczekiwania są niezwykle wysokie.

Z przelewowego czy ciśnieniowego?

Czym powinna się charakteryzować kawa serwowana podczas hotelowych śniadań i czy różni się czymś od rodzaju kaw serwowanych w innych porach dnia i w innych lokalach w hotelu? Mówiąc o kawie śniadaniowej serwowanej w hotelach, zwyczajowo przywołuje się napar filtrowany z ekspresu przel [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Joanna Sobyra

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *