Ściany w okleinach

Ważnym czynnikiem tworzącym klimat obiektu hotelowego jest wygląd ścian. W nie tak dalekiej przeszłości prawie wszystkie ściany były malowane farbą emulsyjną w kolorach pastelowych lub wykładane tapetami, które najczęściej miały drobny "rzucik". Dziś niepowtarzalny klimat można osiągnąć za pomocą oklein.





Okleiny są wytrzymalsze od tapet, łatwiej się je kładzie na ścianie i przede wszystkim mają wzory, które powodują, że obiekt stwarza oryginalne wrażenie indywidualności.
- W Polsce podstawową tendencją przy wyborze rodzaju dekoracji ścian jestÉ naśladownictwo - mówi Mariusz Jarymowicz z firmy  Vescom Polska producenta oklein ściennych. Tymczasem w przypadku hoteli kwestią podstawową jest dopasowanie wystroju wnętrza do wizerunku hotelu. Wnętrze hotelu rodzinnego czy nastawionego na gościa wakacyjnego powinno się różnić od obiektu, którego główną klientelę stanowią np. podróżujący w interesach biznesmeni - dodaje.




Przy wyborze oklein należy zwrócić uwagę na:




  • Atesty - nie czy są, ale jak klasyfikują produkt. Okleiny posiadają polskie normy, stąd potrzebne są dwa atesty: PZH i P-poż. (niezapalny lub trudno palny).
  •  Gramatura warstwy, od której pochodzi nazwa grupy produktowej. W przypadku okleiny winylowej ważne jest, ile gramów winylu znajduje się w 1 mkw. tapety, a nie ile gramów ma 1 mkw. tapety. Jeżeli mówimy o okleinach tekstylnych, to z czego jest tkana taka tapeta. Czy to jest włókno sztuczne czy naturalne, jakie?
  • Odporność na płowienie. W skali 1-8 powinna być od 5 do 7,8 - to minerały.
  • Czy okleiny tekstylne zabezpieczone są przed zaplamieniem powłoką z teflonu.
  • Czy okleiny winylowe są w pełni zmywalne..
  • Przy zamawianiu oklein z nadrukiem na zamówienie należy zażądać oświadczenia, że grafika nie zostanie uszkodzona podczas mycia bawełnianą szmatką z użyciem dete
[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Lilianna Lesińska

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *