Digital Signage – gość poinformowany

Digital Signage to pojęcie stosunkowo nowe w branży hotelowej. Ale staje się ono coraz popularniejsze. DS podnosi prestiż hotelu, ułatwia pracę personelowi i pomaga budować nowoczesny, profesjonalny, a jednocześnie przyjazny wizerunek obiektu.

ht_2009_12-5.jpg

Digital Signage to sieć zdalnie zarządzanych za pomocą jednego programu komputerowego elektronicznych wideo-nośników (ekrany plazmowe, LCD, LED, projektory), które służą do multimedialnego wsparcia informacyjnego w miejscach sprzedaży i obsługi gości. Czyli inaczej rzecz ujmując, jest to technologia umożliwiająca zarządzanie treścią w sieci wyświetlaczy cyfrowych.


Na czym to polega?

Branża hotelarska powoli odkrywa zalety i korzyści, jakie może osiągnąć z wprowadzenia Digital Signage. Jak tłumaczy Marek Kluczewski, kierownik działu Digital Signage w firmie AB MEDIA, główne cechy tego systemu to: - zdalne i scentralizowane zarządzanie treścią w i z dowolnej lokalizacji, - bardzo atrakcyjna forma przekazu (ruchomy obraz, dźwięk, kilka przekazów na jednym ekranie, możliwość interakcji z odbiorcą), - natychmiastowa aktualizacja odtwarzanej treści na wielu ekranach w wielu miejscach. - Podstawową zaletą sieci nośników elektronicznych jest bardzo szybka możliwość zmiany wyświetlanej treści i dowolne jej różnicowanie w zależności od lokalizacji i grup odbiorców - mówi Jacek Małka, kierownik działu rozwoju oprogramowania w MCX Systems.


- Sercem działania sytemu DS jest oprogramowanie do zarządzania treścią. Dzięki niemu możliwa jest zdalna prezentacja i aktualizacja contentu. Ekrany mogą być rozmieszczone w dowolnym miejscu, z kolei zarządzanie nimi odbywa się centralnie z jednego miejsca. Główne możliwości zastosowania Digital Signage w hotelu to: - informacja o bieżących spotkaniach i kierowanie ruchem uczestników konferencji, - promowanie usług dodatkowych i akcji specjalnych, - dostęp do aktualnych informacji (serwisy pogodowe, walutowe), - potencjalny przychód ze sprzedaży czasu reklamowego (korporacje taksówkowe, kwiaciarnie, pizzerie, restauracje, lokalny biznes, kluby).


- Dając możliwość dostosowania komunikatu do określonej grupy odbiorców, Digital Signage wykorzystywany jest w hotelach m.in. jako środek przekazu informacji, jak również narzędzie marketingowe - tłumaczy Tomasz Rzeźnik z firmy Emtronet Digital Signage & Internet. - System może spełniać funkcje informacyjne, pełniąc rolę drogowskazu, tablicy informacyjnej prezentującej ofertę. Aby hotel mógł osiągać zwrot z inwestycji w DS, monitory pokazują także materiały autopromocyjne, zwłaszcza te kładące nacisk na promowanie usług dodatkowych dostępnych w hotelu. Czasem goście zobaczą na nich również reklamy firm zaprzyjaźnionych z marką hotelu.


W zależności od zastosowania i funkcjonalności, systemy te mogą być zintegrowane z rożnego rodzaju zewnętrznymi źródłami danych, np. systemami CRM. - Najbardziej efektywne i dostosowane do wymagań hoteli i restauracji są systemy interaktywne, które wykorzystują ekrany dotykowe. Dzięki nim, goście hoteli mogą uzyskać zindywidualizowane informacje dotyczące oferty hotelu i dostępnych atrakcji - uważa Bartosz Drzewiński, business development manager w DDS Poland. - Dzięki wzmocnieniu platform o system bluetooth albo możliwość kolorowego wydruku oferty, goście mogą z uzyskanych informacji korzystać później. - Ale najważniejszy w systemach DS, o czym często się zapomina, jest kontent, czyli pomysł, co wyświetlać, i odpowiednio przygotowane materiały.


Od tego elementu zależy powodzenie projektu - zwraca uwagę Marek Kluczewski z AB MEDIA. - Właściwe ustalenie stref wyświetlania, dobranie zestawu treści, uzależnienie ich od pór dnia, dni tygodnia oraz profesjonalne wykonanie prezentacji to kluczowe elementy systemu. Dobór odpowiedniego sprzętu jest oczywiście istotny, aby zapewnić stabilną i bezawaryjną pracę, jednak najważniejszym elementem systemu DS jest treść - podkreśla. Bardzo istotnym elementem każdej sieci DS jest oprogramowanie. Łatwość posługiwania się, elastyczność na dopasowanie się do ewoluujących wymagań oraz niezawodność działania stanowią najważniejsze czynniki jakościowe oprogramowania zarządzającego systemem Digital Sig [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Wiktor Kołakowski

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *