2009:nie było tak najgorzej

Autor: Wiktor Kołakowski
Rok 2009 mimo kryzysu był dla polskiej branży SPA okresem bujnego rozkwitu. Pojawiło się kilku duży hoteli SPA, poszerzał się zakres usług już istniejących, w ich ofercie pojawiło się wiele nowych zabiegów, pakietów i marek kosmetycznych. W tym roku na mapie SPA pojawiło się kilka dużych obiektów w hotelach miejskich (andel's w Łodzi, Monopol we Wroclawiu, IBB Andersia w Poznaniu, SPA w sopockim Sheratonie), jak i hotele przeznaczone specjalnie do świadczenia takich usług. Prawdziwy wysyp nastąpił w Kołobrzegu, gdzie otwarto Leda SPA, Aquarius SPA, Sand, Arka Medical SPA skategoryzowana została jako hotel 4-gwiazdkowy, a w przyszłym roku ruszyć ma 5-gwiazdkowy hotel Marine. Inwestorzy upodobali sobie też Kotlinę Kłodzką na Dolnym Śląsku, gdzie otwarto lub zapowiedziano otwarcie co najmniej czterech hoteli SPA. Wiele już istniejących rozbudowało swoją ofertę i infrastrukturę Wellness & SPA, podwyższało swoją kategorię (Dr Irena Eris Wzgórza Dylewskie, Anders Stare Jabłonki, zamierza to zrobić 3-gwiazdkowa Bryza w Juracie). Rok 2010 zweryfikuje, czy popyt dorówna tej podaży. W sferze oferty coraz większe znaczenie przywiązuje się do związków SPA z medycyną, w tym z medycyną estetyczną, niekonwencjonalną i antyaging. Stąd wysyp Medical SPA, głównie z miejscowościach sanatoryjnych, i poszerzanie oferty o różne zabiegi z tego zakresu.
STYCZEŃ - Młyn Klekotki Resort & SPA (warmińsko-mazurskie) zatrudnia agencję PR Effective Public Relations, która ma być odpowiedzialna za kształtowanie wizerunku hotelu, budowanie świadomości marki oraz efektywne wprowadzenie usług na rynek. LUTY - Hotel SPA Dr Irena Eris Wzgórza Dylewskie pod Ostródą podwyższa swoją kategorię do pięciu gwiazdek i staje się w ten sposób pierwszym obiektem tej kategorii w woj. warmińsko-mazurskim. - Hiszpańska grupa inwestycyjna AQA ogłasza plany związane m.in. z hotelarstwem. Chce otworzyć kompleks hotelowy ze SPA w Świerardowie Zdroju (dolnośląskie) ze 100 pokojami, nie określa jednak przybliżonej daty otwarcia. MARZEC - W Kołobrzegu otwarty zostaje obiekt hotelowy Sand SPA & Wellness o standardzie czterech gwiazdek ze 148 pokojami i SPA o pow. 600 mkw. z 17 gabinetami, w których wykorzystywane są kosmetyki marki Pevonia Botanica, basenem, jacuzzi, saunami, łaźnią studnią lodową i cardio fitness. Strategicznym partnerem przy wyposażeniu SPA zostaje Supernova. - Hotel Anders Resort & SPA w Starych Jabłonkach pod Ostródą podwyższa swoją kategorię z trzech do czterech gwiazdek, wcześniej rozbudowany został o kompleks SPA, w którym znalazły się m.in. Świat Mazurskich Saun i basen. - W hotelu SPA Dr Irena Eris w Krynicy Zdroju powstało nowe Centrum SPA na pow. 1,5 mkw. z basenem, jacuzzi, kompleksem saun i salami do zajęć ruchowych. - Jelenia Struga SPA Resort w Kowarach k. Karpacza wprowadza do swojej oferty rytuał Alpha, w którego skład wchodzi seans w kołysce Alpha - urządzenie to wpływa na ciało i zmysły muzyką, wibracjami, formą, kolorem i ciepłem jednocześnie. KWIECIEŃ - W Kołobrzegu rusza Leda SPA obiekt o standardzie 4-gwiazdkowym z 76 pokojami. Oferuje 15 gabinetów z zabiegami w oparciu o kosmetyki marki Babor, basen, sauny, grotę solną i solarium. - We Wrocławiu po generalnym remoncie otwiera się 5-gwiazdkowy hotel Monopol ze 121 pokojami i apartamentami. Jest też Wellness & SPA z siłownią, basenem, saunami, grotą solną i zabiegami z wykorzystaniem marek Terrake i Thalgo. MAJ - W Łodzi startuje 4-gwiazdkowy hotel andel's w dawnej przędzalni na terenie kompleksu Manufaktura, hotel dysponuje Centrum SPA & Wellness o pow. 1000 mkw. usytuowanym na najwyższej kondygnacji z przeszklonym basenem. Centrum funkcjonuje też jako Day SPA. - W Ostródzie otwar [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *