Autor: Natasza Sallman, Zbigniew Kowalski

Jak dalece obszary te zostaną rozwinięte o niezbędną (lub czasami zbędną) infrastrukturę SPA, to zależy wciąż jeszcze od inwestora, szczególnie w Polsce (bo ma wizję i marzenie dla jeszcze wciąż modnego spa, rzadko zdając sobie sprawę, jakie są konsekwencje takiej inwestycji, aby była rentowna).

Najczęściej popełniane błędy hotelarzy przy planowaniu inwestycji wellness:
Niewielu inwestorów zdaje sobie sprawę, że tak naprawdę hoteli Well- ness & SPA w Polsce - tych, w których SPA stanowi nie tylko oddzielne centrum zysku, ale także motor pozyskania gościa, a wskaźniki ekonomiczne zachęcają inwestorów do inwestycji, jest tak naprawdę nie więcej niż pięć.
Reszta z nich to hotele ze SPA, a zapotrzebowanie na takie hotele wyjątkowe, według naszych wyliczeń, wynosi 50 obiektów. Co to znaczy zapotrzebowanie? To gotowość klienta do zamówienia i zakupu usługi hotelu Wellness & spa wyliczonych z potencjału rynku dorosłego klienta - gościa, świadomego takich usług, jak też potrzebującego ich. Wyniki oceny dotyczą rynku klienta - gościa przede wszystkim indywidualnego, ale często zorganizowanego w duety, pary, grupki rodzinne i towarzyskie czy środowiskowe.
A to już pozwala na śmiałe prognozy. Wyjątkowe hotele Wellness & spa nie są i nie będą tanie i tak też być powinno. I dlatego jako jedne z pierwszych powinny korzystać z nowej fali gościa - konsumenta, którego jeszcze niedawno nie było stać na usługi hoteli Wellness & spa. Ale to się zmienia. Dziś mamy na rynku [...]
- Brak klarownej koncepcji
- Budowa na podstawie wyczucia, własnych - inwestora oczekiwań co do takiego obszaru, emocji
- Dobranie niedoświadczonych partnerów i doradztwo przyjaciół
- Wybór niedopasowanego finansowania
- Niedopasowanie odpowiedniej wielkości obszaru do potrzeb
- Niedocenienie oczekiwań rynku - klienta
- Przeprowadzenie źle dopasowanej merytorycznie i czasowo fazy pre-opening - tzw. rozruchu
- Wybór niedostatecznie wykwalifikowanych pracowników lub brak szkoleń.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Komentarze