Jak zaprojektować przyjazne SPA

Autor: Anna Król
Autorka jest architektem, współwłaścicielką biura architektonicznego CKK Architekci Otóż rzecz zaczyna się i kończy na pomyśle, a projekt jest tylko jego wizualizacją, instrumentem do wprowadzenia pomysłu w życie. Przez ostatnie lata SPA przeszło wielką przemianę - z punktu usługowego, w którym wykonywane są zabiegi, stało się istotną społecznie nową formą spędzania czasu poza domem. Miejscem, w którym niekoniecznie szukamy odosobnienia, a wręcz przeciwnie, integrujemy się ze znajomymi, zapraszamy przyjaciół itp. Dlatego istotne stało się, obok programu zabiegów, jakie w danej placówce są wykonywane, jaką formułę przyjmuje cały obiekt, kogo i w jaki sposób chce ugościć. Dobre SPA to takie, do którego wrócimy w przyszłości, bo zapamiętaliśmy, że bardzo dobrze spędziliśmy tam czas. Jak zaprojektować więc SPA, w którym goście będą spędzali swój czas bardzo dobrze? Tutaj dochodzimy do sedna sprawy. Po pierwsze musimy znaleźć niebanalny pomysł, po drugie umieć stworzyć dla tego pomysłu właściwą estetyczną oprawę.
Dla kogo? Na samym początku powinniśmy ustalić, jakiego klienta chcemy przede wszystkim obsługiwać, czyli mówiąc biznesowym żargonem, jaka jest nasza grupa docelowa. Czym innym bowiem ujmiemy grupę przebojowych trzydziestolatek, chcących szybko osiągnąć pożądany efekt, a czym innym dojrzałe kobiety przyjeżdżające po trochę spokoju, relaks, może po odrobinę luksusu, a może z potrzeby, aby zrobić coś tylko dla siebie. Na pewno, zdając sobie sprawę ze społecznej przemiany SPA w ostatnich latach, musimy zarezerwować na jego obszarze stosowną powierzchnię przeznaczoną do wspólnego spędzania czasu danej grupy. Kiedy np. koleżanki umawiają się, aby wspólnie celebrować w SPA jakieś ważne d [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *