Od pomysłu do realizacji

Rafał Słowik,
doradca inwestycyjny SPA


Wiele hoteli, by sprostać coraz większej konkurencji oraz trendom rynkowym, planuje uruchomienie usług SPA. Taka oferta dla wielu obiektów hotelowych wydaje się niezbędnym elementem utrzymania się na rynku i zdobycia nowych klientów. Ich właściciele i zarządzający zastanawiają się, jakie warunki muszą spełnić, by zaoferować tego typu usługi. Powstają pytania: budować? adaptować? a może modernizować?

Pierwszym elementem planowania musi być ocena potrzeb danego hotelu oraz przyszła strategia sprzedaży, która wpłynie na pozycjonowanie danego obiektu. Należy zdecydować, jaki wpływ ma mieć SPA na funkcjonowanie hotelu, zwłaszcza w kontekście przewidzianej grupy klientów. Hotele można podzielić na trzy grupy, które będą określały zaangażowanie obiektu w usługi SPA.

 
Inwestycja w SPA z prawdziwego zdarzenia musi zakładać kilka stref usług, które będą świadczyły o profesjonalnym zaangażowaniu hotelu. Aby zbudować takie SPA, należy zaplanować odpowiednie strefy z niezbędnymi elementami architektoniczno-budowlanymi.  

  • Basen - strefa basenowa



  1. niecka basenowa

  2. szatnie

  3. podbasenie lub pomieszczenia technologiczne

  4. strefa wypoczynku


 

  • Wellness - strefa wellness



  1. auny suche ä łaźnie parowe

  2. minibaseny SPA ä natryski

  3. szatnie

  4. pomieszczenia technologiczne

  5. strefa wypoczynku


 

  • Recepcja SPA



  1. obsługa klienta

  2. poczekalnia

  3. pokój dla managera SPA

  4. sklep SPA


 

  • Gabinety zabiegowe



  1. strefa zabiegów brudnych, mokrych

  2. strefa zabiegów czystych, suchych ä inne zabiegi specjalistyczne (np: medycyna estetyczna, odnowa biologiczna, hydroterapia itp.)



Resort SPA - hotel, którego przeznaczeniem jest oferowanie usług SPA dla wszystkich swoich gości. Taki obiekt dysponuje pełną gamą zabiegów SPA w połączeniu z bogatym programem wellness oraz basenem. Hotel SPA - obiekt hotelowy, w którym dużą część usług stanowią zabiegi SPA, lecz w założeniach nie był przewidywany do oferowania tego typu usług. Często tego typu obiekty otwierają SPA na podstawie potrzeb rynkowych oraz dla zwiększenia atrakcyjności oferty. Hotelowe Gabinety Odnowy Biologicznej - wydzielona grupa pomieszczeń oferująca zabiegi kosmetyczne, masaże i pojedyncze zabiegi związane ze SPA. Jak widać stopień zaangażowania w usługi SPA ma największe znaczenie dla określenia, jakie warunki musi spełnić dany obiekt dla zrealizowania inwestycji?


PLANOWANIE

W początkowym procesie planowania należy zbudować program zabiegów w połączeniu z projektem koncepcji funkcji pomieszczeń. Trzeba zastanowić się, jakie chcemy oferować zabiegi i usługi oraz jakie zastosować procedury i urządzenia? Niezwykle ważnym elementem jest odpowiednia współpraca z architektami oraz specjalistami branżowymi. To własny projekt koncepcji pozwoli nam ocenić, jak wiele możemy zaoferować naszym klientom. Dzisiaj hotelowe SPA to powierzchnia, która zajmuje od 300 do 1000 mkw. Często, kiedy adaptujemy pomieszczenia już istniejące, pojawia się wiele problemów, które należy rozwiązać (komunikacja, przepisy sanitarne czy BHP). Wybór urządzeń oraz wielkość obiektu również jest podstawą do oceny wydatków niezbędnych do uruchomienia takiej inw [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Rafał Słowik

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *