Do SPA zatrudnię

Autor: Iwona Jakubiak
Iwona Jakubiak,
kosmetolog, specjalista zdrowia publicznego
Rekrutacja personelu do SPA to zadanie niełatwe. O ile szefowie HR i firmy doradztwa personalnego mają swoje sposoby na dokonanie selekcji, wiedzy tej często nie posiadają ci, którzy zarządzają małymi i średnimi firmami. Czym się powinni kierować, aby wybrać właściwie, a tym samym nie stracić czasu i pieniędzy? Pierwsza faza procesu rekrutacji wymaga odpowiedzi na pytanie, jakie stanowisko należy obsadzić i co będzie należało do zadań osoby zatrudnionej. Opis stanowiska powinien zawierać krótkie i jasne sformułowanie dotyczące istoty pracy, czyli m.in. nazwę stanowiska pracy, umiejscowienie go w hierarchii organizacyjnej firmy, wykaz uprawnień i odpowiedzialności oraz niezbędne wymagania kwalifikacyjne do wykonywania powierzonych zadań.
Profil kandydata Trafnie określony profil osobowy wskazuje, jaka osoba potrzebna jest do właściwego i kompetentnego wykonywania pracy na danym stanowisku. Pomocna może być tu tzw. metoda "7 punktów" Rodgera, wedle której oceniamy znaczenie następujących elementów:
  • cechy fizyczne - zdrowie, budowa ciała, wygląd itd.,
  • osiągnięcia - wykształcenie i doświadczenie zawodowe,
  • ogólna inteligencja i możliwości intelektualne,
  • specjalne uzdolnienia - np. matematyczne, językowe, społeczne,
  • zainteresowania sprzyjające powodzeniu w pracy,
  • dyspozycje psychiczne - typ i cechy osobowości,
  • warunki zewnętrzne - szczególne okoliczności, sytuacja życiowa itp.
Jeśli określimy, jakie cechy w każdym z tych punktów są niezbędne, a które pożądane na danym stanowisku, będziemy mieli gotowy wstępny obraz naszego kandydata. Dobrym pomysłem jest zastosowanie "modelu kompetencji" opartego na cechach oraz nawykach decydujących o sukcesach w ramach konkretnej firmy oraz w odniesieniu do konkretnych klientów. "Cechy" odpowiadają pewnym cechom osobowości, takim jak optymizm czy własna inicjatywa, które są trudne do zdobycia w procesie szkolenia. "Nawyki" są możliwymi do zmierzenia czynnikami niezbędnymi do odnoszenia sukcesów w pracy, takimi jak planowanie poprzedzające kontakt z klientem, gospodarowanie czasem oraz utrzymywanie kontaktów. Nawyki są możliwe do nabycia poprzez szkolenie. W celu stworzenia właściwego modelu umiejętności należy przeanalizować preferencje kierownictwa, załogi, a nawet klientów, co pozwoli określić profil optymalnych kompetencji kandydata. Podczas określania idealnego profilu kandydata nie należy dać się ponieść chęc [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *