Ofensywa marek Hiltona

ht_2010_1-27.jpgRozmowa z Magdaleną Sekutowską,
dyrektor ds. rozwoju marek sieci Hilton Worldwide
w Polsce i Europie Wschodniej


Sieć Hiltona pojawiła się w Polsce dość późno, bo dopiero w 2007 roku. Przez następne dwa lata nie otwarto żadnego nowego hotelu. Teraz w ciągu kilku tygodni pojawiły się informacje o uruchomieniu wiosną tego roku Hilton Garden Inn w Krakowie i w 2011 we Wrocławiu. Kończy się inwestycja Hiltona w Gdańsku, trwa we Wrocławiu. Skąd takie przyspieszenie? Trzeba by się cofnąć do historii Hiltona.


W 1964 roku nastąpiły zmiany w strukturze korporacji, rodzina Hiltonów podzieliła ją na dwie części: Hilton Corporation działającą na rynku amerykańskim i Hilton International z centralą w Londynie. Ponieważ Hilton International nie miał prawa do wszystkich marek hiltonowskich, oprócz głównego Hiltona, ich rozwój poza USA się zatrzymał. Dopiero w 2006 roku nastąpiło połączenie obydwu firm, co pozwoliło na rozwój innych marek na świecie. Obecnie Hilton Worldwide posiada ponad 3,5 tys. hoteli, głównie w Stanach, pod dziesięcioma markami. W Europie rozwijamy sześć marek: Waldorf Astoria, Conrad, Hilton, Hilton Garden Inn, Doubletree by Hilton i Hampton by Hilton. Działa tu ok. 180 hoteli, w tym 151 Hiltonów.


Jakie miejsce zajmuje Polska w planach ekspansji Hilton Worldwide?

Polska ma to szczęście, że jest dużym rynkiem z dużym potencjałem, dlatego została wybrana jako rynek strategiczny, obok Wlk. Brytanii, Niemiec, Włoch, Rosji i Turcji. Dzięki temu możemy tu wprowadzać wszystkie sześć marek. Na razie będziemy koncentrować się na czterech: Hilton, Doubletree by Hilton, Hilton Garden Inn i Hampton by Hilton, bo to są marki, które odpowiadają temu rynkowi. Wiosną tego roku otwieramy dwa hotele: Hilton w Gdańsku ze 152 pokojami i Hilton Garden Inn w Krakowie ze 155 pokojami. W latach 2011-2012 otworzy się Hilton we Wrocławiu, Gardenn Inn we Wrocławiu, w Warszawie i Rzeszowie oraz Doubletree w Warszawie. O Doubletree nie było dotychczas konkretnych informacji.


Podpisaliśmy już umowę franczyzową na hotel z około 300 pokojami i dużym centrum konferencyjnym. Do czasu wydawania oficjalnej informacji nie mogę powiedzieć, kim są franczyzobiorcy, poza tym, że to polscy przedsiębiorcy mający doświadczenie na rynku hotelarskim.


Jak pozycjonują się marki Hiltona?

Hilton to największe miasta jak Warszawa, Wrocław, Gdańsk, Kraków, Łódź, może Poznań. Doubletree to również duże miasta, cenowo zbliżony do Hiltona, ale jest to nieco inny koncept, bardziej elastyczny niż Hilton, łatwiej można go dopasować do różnych sytuacji.


To może być hotel butikowy, z małą liczbą sal konferencyjnych, w starym budynku, ale też dużym z centrum konferencyjnym jak ten, który powstaje w Warszawie, lub kurort. Hilton Garden Inn jest tańszą marką, na polski rynek klasyfikowaną jako 4-gwiazdkowa. My go określamy jako segment średni, czyli dobry standard biznesowy, skierowany również dla klientów turystycznych, najbardziej porównywalny do takich marek jak Courtyard by Marriott lub Holiday Inn. Natomiast Hampton to klasa ekonomiczna porównywalna do Express by Holiday Inn. Uważam, że jak wejdziemy z tą marką, to okaże się, że mimo iż jest to segment ekonomiczny, to wprowadzi nieco wyższy standard. Hampton ma pokazać, że można tanio, ale lepiej. Największy potencjał w Polsce widzę właśnie dla Hampton i Hilton Garden Inn.


Hampton na razie jest zupełnie nieobecny w Polsce.

W Europie Hamptony do grudnia były dwa, teraz otwierają się trzy, więc w sumie jest ich pięć, wszystkie w Wlk. Brytanii. Wkrótce mają się otworzyć dwa w Niemczech, kilka w Turcji i Włoszech. Ta marka prężnie się rozwija - choć praktycznie dopiero od roku pracujemy nad tym, aby wprowadzić ją w Europie - ponieważ oparta jest na koncepcie hotelarskim pasującym do mniejszych miast, gdzie nie ma dużego ruchu turystycznego i biznesowego. To hotele z pokojami o pow. 21 mkw., z ograniczoną ofertą gastronomiczną, ale mają śniadanie wliczone w cenę, jest barek, sklep, w którym można kupić coś do jedzenia, można podłączyć się z komputerem, czy spędzić czas ze znajomymi. Mam nadzieję, że wkrótce, może jeszcze w 2010 roku, ta marka pojawi się w Polsce, choć oficjalnie nie mamy podpisanej jeszcze żadnej umowy. Myślę, że będzie to bardzo dobre u [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *