Trzeba znowu iść do banku

Autor: Adam Pilczuk
Obecna sytuacja na rynku powoduje w przypadkach wielu projektów hotelarskich konieczność weryfikacji wcześniejszych umów kredytowych. Refinansowanie kredytu jest prostą operacją, ale zrozumienie jego zasad i poznanie wszystkich kosztów już nie.


Rynek hotelowy rozwija się w szybkim tempie, oczekiwania gości i firm korzystających z tych usług wzrastają. Nowinki typu SPA sprzed kilku lat są w chwili obecnej standardem, a niektóre zastosowane rozwiązania zaczynają być przestarzałe. W związku z tym należy dopasować się do nowej sytuacji, aby nadążyć za tempem zmian i sprostać nowym oczekiwaniom klientów.


Dokumenty dla banku


Aby uzyskać podwyższenie kredytu lub refinansowanie, wymagane są dokumenty finansowe oraz inne dokumenty dotyczące inwestycji:


1.Przedstawienie biznesplanu w części inwestycji związanej z podwyższeniem kredytu.
2. Klient musi posiadać wkład własny na poziomie nie niższym niż 20 proc. wartości realizowanej inwestycji (inwestycji związanej z wnioskiem o podwyższenie kredytu).
3. Zabezpieczeniem kredytu w części dotyczącej refinansowania, jak też podwyższenia jest zawsze hipoteka (bank musi być wpisany na pierwszym miejscu).
4. Analiza sytuacji ekonomiczno-finansowej klienta w oparciu o bieżące sprawozdanie finansowe (bilans, rachunek wyników, dane uzupełniające do bilansu, zatwierdzenie sprawozdań finansowych).
5. Do wniosku kredytowego oprócz prognoz na okres kredytowania powinny być załączone dane - biznesplan, na podstawie którego bank dotychczas finansujący inwestycję podjął decyzję o udzieleniu kredytu lub inne dokumenty złożone do banku kredytującego, na podstawie których została podjęta decyzja kredytowa.
6. Umowa kredytowa wraz z opinią bankową o dotychczasowej obsłudze kredytu.
7. Bank refinansuje jedynie kwotę kredytu przypadającą aktualne do spłaty.
8. Obligatoryjnym wymogiem stawianym przez bank będzie hipoteka na nieruchomości.


W większości przypadków wiąże się to z nowymi inwestycjami, rozbudową istniejącego obiektu albo częściową lub całkowitą modernizacją. Po raz kolejny potrzebujemy wsparcia finansowego do naszej nowej koncepcji.


Co może dać hotelowi refinansowanie

1. Podwyższenie kwoty kredytu.
2. Wydłużenie okresu spłaty, czyli też zmniejszenie rat kredytowych.
3. Uzyskanie płyn
[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *