Smak SPA

Ma być zdrowo, smacznie i pięknie wyglądać. Dania zgodne z regułami SPA mają zaspokoić głód, rozpieszczać zmysły smaku, wzroku i zapachu. Czy kuchnia zgodna z ideą SPA jest modą, snobistycznym wymysłem, a może koniecznością?

 



Kuchnia kuchnią zgodną z naturą i wewnętrznym rytmem człowieka. Ma budować i wzmacniać, tworzyć harmonię. Wydaje się, że życie w zgodzie z naturalnym rytmem to oczywistość. Lecz dzisiaj, w dobie pośpiechu, pogoni za dobrobytem, w epoce sztucznej, przetworzonej żywności, życie w rytmie natury to nie lada wyzwanie. A naturalna kuchnia nie lubi pośpiechu, chemii i witamin w formie kapsułki. Kuchnia SPA, serwuje witaminy w postaci warzyw i owoców, a mięsa i ryby są albo pieczone na grillu, albo gotowane na parze. Bardzo ważnym elementem tej kuchni jest także sposób podania i spożywania posiłków.


Istotny element wypoczynku

Kuchnia jako jeden z najistotniejszych elementów SPA ma odzwierciedlać podstawowe elementy diety SPA, a więc poprawiać kondycję organizmu, przyśpieszać regenerację sił fizycznych i psychicznych. Ośrodki SPA, poza bogatym wyborem zabiegów pielęgnacyjnych dla ciała, dbają także o piękno od wewnątrz, czyli o zdrowe poprzez dobrze zbilansowane posiłki. Dania zgodne z regułami SPA mają zaspokoić głód, rozpieszczać zmysły smaku, wzroku i zapachu. Posiłki są komponowane z produktów naturalnych; nie ma w nich miejsca na żywność konserwowaną i utrwalaną chemicznie. Istnieje kilka zasad, których należy przestrzegać. Najważniejszy jest umiar - każda, nawet zdrowa potrawa w nadmiarze szkodzi. Ważna jest regularność posiłków i urozmaicenie. W myśl definicji SPA - "zdrowie przez wodę", nie może jej zabraknąć w posiłkach. Słodycze, które nie są wskazane w tej kuchni, można zastąpić suszonymi owocami i orzechami. Należy jeść w myśl zasady "kończyć posiłek nie w momencie, kiedy już nie można zjeść więcej, ale wtedy, kiedy pozostaje mały niedosyt".


Uwodzenie zmysłów

Jeśli gość jest w stanie zrelaksować się za pomocą odpowiednich bodźców dotykowych, wzrokowych, słuchowych i zapachowych, to może i powinien ulec też piątemu ze zmysłów: smakowi. Dania serwowane w kuchni [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Iwona Jakubiak

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *