Poznań – prężny biznesowo, słaby hotelowo.

Autor: Rafał Szubstarski
ht_2010_02-34.jpgRozpoczynamy w HOTELARZU nowy cykl, w którym będziemy analizować rynki hotelowe w największych polskich miejscowościach oraz regionach o największym potencjale turystycznym. Lutowa analiza będzie poświęcona Poznaniowi, jednemu z najprężniej rozwijających się ośrodków miejskich w Polsce, a zarazem miastu – gospodarzowi rozgrywek EURO 2012.


Charakterystyka miasta Poznań z 570 tys. mieszkańców jest piątym pod tym względem miastem w Polsce . Jest świetnie położony geograficznie, przy najważniejszej europejskiej trasie E 30. Analizując wskaźniki gospodarcze takie jak PKB na mieszkańca, okazuje się, że jedynie Warszawa wyprzedza stolicę Wielkopolski. Poziom bezrobocia należy od wielu lat do najniższych w kraju. Wartość inwestycji zagranicznych od 1990 roku wyniosła już ponad 6 mld dolarów. Wśród liderów są takie firmy jak: VW, MAN, Unilever, SABMiller, Beierdsorf, Bridgestone czy Kraft.

ht_2010_02-5.jpg

Miasto obok inwestycji produkcyjnych pozyskało również centra usługowe i ośrodki badawcze takich firm, jak: GlaxoSmithKline, Microsoft, Unilever, Franklin Templeton Investment czy Dalkia. Poznań jest również bardzo prężnym ośrodkiem akademickim z ośmioma uczelniami publicznymi i 18 prywatnymi, gdzie studiuje ponad 130 tys. studentów.ponad 6 mld dolarów. Wśród liderów są takie firmy jak: VW, MAN, Unilever, SABMiller, Beierdsorf, Bridgestone czy Kraft. Miasto obok inwestycji produkcyjnych pozyskało również centra usługowe i ośrodki badawcze takich firm, jak: GlaxoSmithKline, Microsoft, Unilever, Franklin Templeton Investment czy Dalkia.


ht_2010_02-7.jpg

Poznań jest również bardzo prężnym ośrodkiem akademickim z ośmioma uczelniami publicznymi i 18 prywatnymi, gdzie studiuje ponad 130 tys. studentów.Oczywiście Poznań to też Międzynarodowe Targi Poznańskie – element wyróżniający miasto. Posiadają one ponad 50-procentowy udział w całej powierzchni wystawienniczej w Polsce i 60-procentowy wśród uczestników, którzy biorą udział w tego typu imprezach. Około 80 imprez wystawienniczych rocznie. Rocznie Poznań odwiedzany jest przez ponad 1,5 mln turystów, z czego połowa z nich to turyści zagraniczni.


ht_2010_02-31.jpg
W jaki segment rynku hotelowego warto zainwestować w Poznaniu?


Poznań jest trudnym miastem dla hotelarzy. Wynika to z kilku przesłanek. Są wprawdzie tar [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *