Co oznaczają gwiazdki w Europie

Każdy kraj posługuje się innym systemem kategoryzacji obiektów hotelowych, co wynika z różnic
kulturowych, narodowych, historycznych itp. Standaryzacja tych obiektów jest też różnie
regulowana – odgórnie przez państwo lub oddolnie przez organizacje branżowe.



Raport
„Klasyfikacja Obiektów Hotelarskich w UE” pokazuje, jak wygląda to w Europie. I stawia pytanie:
czy należy wprowadzić jeden system ogólnoeuropejski.

R aport przygotowany przez Sieć Europejskich
Centrów Konsumenckich (ECC-Net) dokonuje przeglądu
systemów klasyfikacji obiektów hotelowych w
27 krajach UE oraz Islandii i Norwegii. Zawiera on
szczegółowe informacje na temat rodzajów obiektów,
ich kategorii i kryteriów kategoryzacji,
wyposażenia, a także organizacji zajmujących
się ich klasyfikowaniem.


Celem
autorów było m.in. pokazanie głównych
różnic pomiędzy systemami oraz przeanalizowanie
problemów związanych ze standaryzacją
obiektów noclegowych.
System jest
prawie wszędzie
Jak wynika z raportu, we wszystkich
badanych krajach, oprócz Finlandii, istnieją systemy kategoryzacji
obiektów, a w 18 są one obowiązkowe. W większości przypadków
systemy klasyfikacji ustanawiane i wprowadzane odgórnie przez
organy państwowe (najczęściej Ministerstwo Turystyki ewentualnie
agencja ds. turystyki, ale także urzędy ochrony konsumenta, a
w Hiszpanii i Włoszech, gdzie poszczególne regiony mają różne
systemy – władze samorządowe).



[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Rafał Szubstarski

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *