Jak przedstawić ofertę hotelu w internecie

Autor: Marcin Dragan
Marcin Dragan,
dyrektor zarządzający agencji interaktywnej PROFITROOM
specjalizującej się w branży hotelarskiej


Według różnych badań ok. 70 proc. rezerwacji hotelowych jest obecnie inspirowanych działaniami marketingowymi w internecie. Do niedawna była to głównie zasługa portali internetowych pośredników. A przecież obecnie każdy hotel ma własną stronę internetową, ale mało który ją faktycznie wykorzystuje.



Własna strona to wciąż niedoceniany kanał sprzedaży bezpośredniej. Portale rezerwacyjne takie jak Booking.com, HRS, Expedia czy polskie Hotele.pl albo odkryjpolske.pl pozwalają szybko porównać ogólną ofertę i cenę kilku hoteli w danym mieście. Co więcej, dzięki efektowi skali, szybko zdominowały wyniki w wyszukiwarkach internetowych, „zgarniają” dużą część rynku i są naprawdę skuteczne w przyciąganiu klientów. Dlatego większość hoteli utożsamia promocję w internecie właśnie z obecnością w portalach.


Portale: walka na ceny

Portale nie publikują danych kontaktowych do hotelu, aby internauci dokonali rezerwacji na ich stronie. W zamian za pośrednictwo inkasują prowizję przekraczającą 10 proc. Byłaby to w pełni akceptowana stawka, gdyby nie fakt, że na portalu cena pokoju ma decydujący wpływ na decyzję o rezerwacji. Konkurencja cenowa pomiędzy hotelami o podobnych parametrach (lokalizacja, standard, ratingi) prowadzi częstokroć do obniżenia stawek do granicy progu rentowności.



DLA CZYTELNIKÓW HOTELARZA

Firma PROFITROOM przygotuje pełny audyt strony internetowej wraz z strategią dla kilku hoteli. Zgłaszające się hotele muszą jednocześnie wyrazić zgodę na publikację audytu i ogólnych założeń strategicznych w HOTELARZU. Szczegółową strategię otrzymają indywidualnie. Ponadto wybrane hotele, które się zgłoszą otrzymają 200 zł do wydania na kampanie AdWords w internecie dla swojego hotelu. PROFITROOM dla każdego obiektu skonfiguruje całą kampanię.

SZCZEGÓŁY ZA MIESIĄC


Portale wymagają również często od hoteli gwarancji, że hotel nie sprzedaje w innych kanałach po niższej cenie. Wpisując w Google hasło typu „hotele w Warszawie”, widzimy reklamy portali „Taniej niż w hotelu”, „Hotele do 50% taniej” albo nawet „Oszczędź do 75% na hotelach”. Efekt jest taki, że gość oczekuje najniższej ceny, nawet gdy nie rezerwuje przez portal, lecz dzwoni do recepcji lub przychodzi do hotelu z ulicy. Warto się zastanowić, jakiego rzędu pieniądze płacimy pośrednikom, a ile inwestujemy w autopromocję naszego obiektu.


Własna strona: buduje markę

Niezbędny jest złoty środek w strukturze dystrybucji pokoi. Część pokoi zawsze warto zostawić dla pośredników, którzy generują nowych klientów zainteresowanych wyłącznie noclegiem i dla których cena to główne kryterium wyboru (cenę pokoju w portalach możemy obniżyć np. poprzez sprzedaż noclegu bez śniadania).


Pozostałą część pokoi należy sprzedawać bezpośrednio, przez własną stronę internetową – w ten sposób efektywniej przyciągniemy [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *