O sprzedaży usług hotelarskich czyli jak zadbać o optymalne obłożenie w hotelu

Autor: Elżbieta Nitsze
Elżbieta Nitsze
Autorka jest dyrektorem 4-gwiazdkowego hotelu Krynica w Krynicy-Zdrój



Zmieniają się techniki sprzedaży, na rynku pojawiają się nowe trendy i kanały dotarcia do potencjalnych klientów. Jednak duża część procesu sprzedaży jest stała i niezmienna. Starym sprawdzonym wzorcom nadaje się jedynie nową oprawę oraz osadza w bieżących realiach rynkowych.



Artykuł ten rozpoczyna cykl poświęcony sprzedaży usług hotelarskich, gdzie w poszczególnych odcinkach znajdziemy m.in. odpowiedzi na pytania:
  • Jak zorganizować pracę w dziale sprzedaży – dobór i selekcja personelu, zasady podziału obowiązków, zasady wynagradzania?
  • Jak przygotować produkt do sprzedaży i stosować narzędzia wspomagające sprzedaż?
  • Gdzie sprzedaż łączy się z marketingiem i które działania z zakresu sprzedaży i marketingu należy sprowadzić równolegle, a które osobno?
  • Jak ważny we wspomaganiu sprzedaży jest plan marketingowy?
  • Jak określić kryteria mierzalności skuteczności naszych działań?
  • Systemy raportowania oraz inni technologiczni sprzymierzeńcy skutecznej sprzedaży.
  • Czy w każdym hotelu stosuje się inny model sprzedażowy?
  • Jak promocja i kreacja wizerunkowa wpływa na sprzedaż hotelu?


Hotel nie sprzeda się sam

Nie ma produktu czy usługi, które sprzedają się same. Są jedynie łatwiejsze i trudniejsze do wprowadzenia na rynek. Każdy z nich ma inny cykl życia. Jako osobom zarządzającym zależy nam, żeby weszły na rynek jak najszybciej, zyskały lojalnych odbiorców, miały jak najdłuższą fazę zbierania plonów i nigdy nie weszły w fazę wychodzenia z rynku. Niestety jest to model idealny.


Przy sprzedaży usług hotelarskich wiele zależy od właściwej analizy rynku przy planowaniu inwestycji, która pozwoli wybudować hotel z optymalnymi szansami na s [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *