Ekologia decyduje o wyborze hotelu

Sieć Starwood przedstawiła wyniki ankiety dotyczącej preferencji ekologicznych gości w swoich sześciu polskich obiektach (Sheraton, Westin i Le Meridien Bristol). Dla ponad połowy gości inicjatywy proekologiczne hoteli mają decydujący wpływ na wybór obiekt.




Starwood Hotels & Resorts zapytał w styczniu 500 gości, nocujących w polskich obiektach sieci, o ich opinie na temat ekologii. W ankiecie udział wzięło 36 proc. Polaków i 64 proc. obcokrajowców (głównie z Europy), którzy podróżują co najmniej raz na kwartał. Niemal wszyscy zadeklarowali, że ekologia ma dla nich znaczenie (94 proc.), znaczna część ankietowanych, bo aż 83 proc., zwraca uwagę na rozwiązania ekologiczne oferowane przez firmy. Z badań wynika też, że 68 proc. gości sieci pracuje dla firm, które preferują dostawców dbających o środowisko naturalne. Dla 52 proc. ankietowanych wdrożone przez hotel inicjatywy ekologiczne mogą być czynnikiem decydującym o wyborze obiektu. W tym przypadku ma to większe znaczenie dla Polaków (69 proc. odpowiedziało pozytywnie na to pytanie) oraz osób w przedziale wiekowym 26–45 lat (67 proc. odpowiedzi).


W szczególności goście sieci doceniają program umożliwiający zmianę pościeli i ręczników na żądanie gości (70 proc. ankietowanych), używanie przez hotel detergentów łagodnych dla środowiska (53 proc.) oraz możliwość segregacji śmieci (45 proc.). – Badania te jasno obrazują znaczenie jakie dla ludzi ma ekologia, stąd nasze hotele wdrożyły wiele inicjatyw, które pozwalają nam prowadzić operacje w sposób przyjazny środowisku. Już od kilku lat nie dziwią mnie pytania gości o to, czy nasze lodówki nie emitują freonu, zanim podejmą decyzję o wyborze hotelu – mówi Iva Trifonov, dyrektor generalna hotelu Sheraton w Sopocie.


Starwood wprowadził ponad 10 lat temu program „Zielony Pokój”, zachęcający gości do powtórnego używania ręczników i pościeli, który budził wtedy wiele kontrowersji. – Jak to możliwe, że luksusowy hotel nie będzie zmieniał pościeli każdego dnia, a w owym czasie pościel zmieniana była nawet dwa razy dziennie? Jednak okazało się, że inicjatywa ta została przyjęta z ogromnym entuzjazmem przez gości – wspomina Marco Foelske, dyrektor generalny hotelu Sheraton Poznań. Ten hotel uważany jest za najbardziej ekologiczny w sieci Starwood w Polsce – został również wyróżniony na arenie międzynarodowej w regionie Europy, Afryki i na Bliskim Wschodzie. Oprócz inicjatyw realizowanych przez wszystkie hotele w Polsce, Sheraton Poznań jako pierwszy wprowadził dwa innowacyjne projekty. Wspólnie z przedsiębiorstwem Remondis wdrożył program sortowania odpadów i ich właściwego zagospodarowania oraz umożliwił segregację śmieci gościom. Hotel nawiązał również współpracę z Philips Lighting Poland i przechodzi na energooszczędne rozwiązania oświetleniowe.


W hotelu zainstalowano m. in. oszczędne diodowe źródła światła (Philips MasterLED) oraz oprawy oświetleniowe. – Przeprowadzony na zlecenie sieci Starwood audyt oświetleniowy w naszym hotelu wykazał potencjał rocznych oszczędności energii w wysokości ok. 70 tysięcy złotych – twierdzi Marco Foelske. Wśród inicjatyw ekologicznych wprowadzonych przez sieć Starwood Hotels & Resorts znajdują się m.in.:
  • segregacja niebezpiecznych odpadów (świetlówki, baterie, sprzęt elektroniczny). Odpady te są również zbierane od pracowników,
  • zbiórka materiałów do ponownego przetworzenia (szkło, papier, olej etc.),
  • oszczędzanie wody poprzez zainstalowanie na bateriach mieszaczy wody z powietrzem oraz modernizacja systemu uzdatniania wody. Dzięki tym systemom zużycie wody w pokojach gościnnych zmniejszyło się o 40 proc.,.
  • oszczędzanie energii elektrycznej dzięki sukcesywnej wymianie żarówek na układy energooszczędne,
  • monitoring i ustalanie harmonogramu pracy urządzeń wentylacyjnych w zależności od zapotrzebowania
  • używanie detergentów przyjaznych środowisku,
  • program Zielony Pokój, zachęcający gości do powtórnego używania ręczników i pościeli.•

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *