Chcemy stworzyć silną markę

ht_2010_03-59.jpgRozmowa z
Piotrem Fortuną,
dyrektorem operacyjnym
sieci Hotele Focus


Sieć Hotele Focus rozpoczęła współpracę z firmą doradczą Colliers International i ogłosiła plany swojej ekspansji ogólnokrajowej. Dotychczas nie było o Was zbyt głośno.


Sieć zaczęła działać w połowie tej dekady. Jej głównym udziałowcem jest Pan Rafał Jerzy, inwestor, który od kilkunastu lat działa na rynku nieruchomości, jest też głównym akcjonariuszem i prezesem spółki Makrum, która weszła na giełdę w 2007 roku. Gdy przejmował ją w 2001 roku, była na skraju bankructwa. W jej majątku był też mały hotel robotniczy. Aby Makrum mogło uzyskać środki obrotowe na działalność, zdecydował się zakupić budynek do swojej spółki nieruchomościowej Immobile i zaczął prowadzić ten hotel, posiadając wtedy jeszcze niewielką wiedzę na temat hotelarstwa. Pomimo tego hotel zaczął przynosić wymierne zyski, miał wysokie obłożenie, był chwalony przez gości, więc pan Rafał zainteresował się bardziej szczegółowo tą branżą, m.in. zamówił badania w firmie McKinsey. Po tej analizie zdecydował się pójść krok dalej i efektem tego był zakup dwóch budynków w Łodzi i Szczecinie. W Łodzi była to dawna fabryka bawełny Kindermana, a w Szczecinie dawny Dom Rybaka roku. Te budynki zostały wyremontowane i we wrześniu 2006 roku został otwarty 2-gwiazdkowy hotel łódzki, a w czerwcu 2007 roku 3-gwiazdkowy w Szczecinie, które razem z 2-gwiazdkowym hotelem w Bydgoszczy otwartym w 2004 roku tworzą sieć Hoteli Focus.


Czemu akurat w Łodzi i Szczecinie?

Wynikało to z przyjętej strategii. Sieć Focus ma być siecią miejskich hoteli biznesowych, więc przy wyborze lokalizacji patrzymy na potencjał biznesowy, czy potencjał rozwoju przemysłu w danej lokalizacji, stąd stawiamy na rozwój w największych miastach Polski.


Ale Bydgoszcz czy Szczecin nie należą do największych miast w Polsce. Z kolei Łódź nie zalicza się do najprężniejszych ośrodków biznesowych.


Zaliczają się do dziesięciu największych miast, a Łódź ma bardzo duży potencjał. Patrząc na rozwój tego miasta, po dużym zastoju, który był spowodowany upadkiem przemysłu tekstylnego, teraz miasto rozwija się bardzo dobrze. I uważamy, że rozwijać się będzie dalej z uwagi na to, że po pierwsze jest jednym z największych miast pod względem liczby ludności, po drugie: jest dobrze, a będzie jeszcze lepiej skomunikowane, leżąc praktycznie przy skrzyżowaniu dwóch autostrad. I już dzisiaj widzimy, że wiele firm o zasięgu ogólnopolskim jak banki czy ubezpieczyciele wybiera Łódź jako miejsce szkoleń dla swoic [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *