Standardy HR w ramach współpracy franczyzowej

Proces uzgadniania porozumienia franczyzowego w hotelarstwie jest stosunkowo złożony i wieloaspektowy. Kluczowymi obszarami zazwyczaj dyskutowanymi w trakcie przygotowań – poza samymi warunkami finansowymi – jest wygląd zewnętrzny i wewnętrzny budynku, niezbędne do wdrożenia zmiany, remonty, inwestycje, które mogą wiązać się z trudnymi decyzjami. Dochodzą do tego zmiany w elektronicznych systemach obsługi, dostosowanie do działań marketingowych, sprzedażowych i dystrybucyjnych franczyzodawcy. W natłoku działań zmierzających do przyjęcia marki oraz emocji związnych z jej pojawieniem się, nie możemy zapominać o najistotniejszych elementach związanych z odpowiednim poziomem obsługi gościa.



Przyjęcie barw nowej marki, obok istotnych elementów wizualnych, jest jednocześnie podjęciem zobowiązania do reprezentowania konkretnych standardów obsługi gości. Marka bowiem w tym wypadku ma znaczenie, przekładające się na wiele elementów postaw zawodowych we wszystkich obszarach funkcjonowania hotelu. To właśnie te zachowania zespołów hotelowych w znacznej mierze sprawiają, że goście kojarzą daną markę (dobrze lub nie), łączą z nią swoje emocje, wiążą się z nią lub od niej oddalają.

Standardy jako wyróżnik marki i hotelu

Np. w przypadku marek grupy Accor każda z nich ma swoje DNA, które jest odświeżane i nieustannie ożywiane przez centralne zespoły przeznaczone do opieki nad nią. Dla każdej marki tworzone są programy dotyczące standardów postaw i obsługi gościa, które następnie są wdrażane z dużą konsekwencją w całej rodzinie hoteli. Nie chodzi tu o podstawowe umiejętności związane [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Leszek Porembski

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *