Ubrać hotel w światło

Oświetlenie zastosowane w hotelu nie może być przypadkowe, powinno tworzyć integralną całość oraz spełniać podstawowe funkcje, takie jak zapewnienie odpowiedniego natężenia i równomierności oświetlenia w miejscach szczególnie istotnych, np. stanowisko recepcji. Oświetlając wnętrze hotelu należy przede wszystkim kierować się funkcjonalnością. Oświetlenie powinno być dostosowane do wnętrza w taki sposób, aby ułatwiało, a nie utrudniało przebywanie w nim i poruszanie się po nim.



Jakie po winny być parametry oświetlenia w hotelu? Większość zaleceń dokładnych parametrów oświetleniowych, jakie muszą zostać spełnione w danym miejscu (recepcja/ korytarz/pokoje itp.) znajduje się w Normach oświetleniowych dotyczących miejsc pracy we wnętrzach (PN-EN12464). Rozmieszczenie i parametry opraw powinny spełniać wymagania norm, niemniej jednak trzeba pamiętać także o kilku dodatkowych aspektach.



Jak tworzyć klimat światłem

Światło powinno tworzyć pewien klimat, zgodny z wystrojem architektonicznym danego wnętrza i jego przeznaczeniem. Odpowiednie dobranie parametrów światła w danym pomieszczeniu potrafi stworzyć o wiele przyjemniejszą atmosferę. Jaka barwa światła pasuje do jakich kolorów w wyposażeniu? Ogólnie przyjętym kryterium dobierania barwy światła do wystroju wnętrza jest: ciepłe światło do ciepłych kolorów – zimne światło do zimnych kolorów.

Należy pamiętać o tym, że barwa światła wpływa na samopoczucie gości i pracowników. Chłodne światło mobilizuje nas do działania, ciepła barwa światła powoduje uczucie odprężenia, kojarzy się z zachodem słońc [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Paweł Czaiński

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *