Zasady wynagradzania – bez prowizji nie ma sprzedaży

Elżbieta Nitsze
Autorka jest dyrektorem 4-gwiazdkowego
hotelu Krynica w Krynicy-Zdrój



W sprzedaży – nie tylko usług hotelarskich – nie istnieje jeden
uniwersalny model w przygotowaniu
zasad wynagradzania. Wzorów takich opracowano wiele, a w miarę upływu
czasu dewaluowały
się one i ulegały transformacjom na potrzeby konkretnej firmy. O czym
należy pamiętać? Przede
wszystkim o fakcie, że bez prowizji nie ma sprzedaży.



Bardzo niewielu pracowników potrafi się samodzielnie
motywować, wyznaczać sobie cele i efektywnie pozyskiwać
klientów, otrzymując jedynie wynagrodzenie zasadnicze.
Pracownik taki wykonuje swoje obowiązki poprawnie,
solidnie, ale bez specjalnego uzależnienia od osiągniętych
wyników, a co za tym idzie w sposób niekoniecznie zorientowany
na rozwijanie sprzedaży.
Poniżej opisane zostaną istotne czynniki (składowe systemu), na
które powinniśmy zwrócić uwagę przy tworzeniu systemu wynagradzania.
Do nas należy ocena, które z nich i w jakich proporcjach
chcemy zastosować. To, od których czynników uzależnimy prowizję,
powinno być ściśle powiązane z tym, na czym chcemy skoncentrować
sprzedaż. Ważne, żebyśmy w sposób jasny określili cele do
osiągnięcia, budżet do zrealizowania i sposoby, jakimi chcemy go
zrealizować. Każdy pracownik w hotelu, a przede wszystkim sprzedaży,
musi wiedzieć, dokąd zmierzamy.



ZASADA 1 – Wynagrodzenie podstawowe


Nie należy całkowicie rezygnować z wynagrodzenia zasadniczego.
Nasz pracownik powinien mieć gwarancję stałej pensji, która zaspokoi
jego podstawowe potrzeby. Ustalając jej poziom, powinniśmy
wziąć pod uwagę warunki otoczenia, w jakim działamy (średnie
wynagrodzenie
w naszym rejonie, podaż na rynku pracy, zarobki, jakie oferuje
konkurencja), specyfikę naszego obiektu oraz sezonowość sprzedaży.



Gwarancja bezpieczeństwa pozwala rozwinąć pracownikom
skrzydła i otworzyć się na kolejne czynniki wynagrodzenia. [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Elżbieta Nitsze

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *