Dni parytetu cenowego policzone?

9 stycznia Wyższy Sąd Krajowy w Düsseldorfie odrzucił apelację firmy HRS przeciwko Federalnemu Urzędowi ds. Ochrony Konkurencji w sprawie tzw. klauzuli największego uprzywilejowania. Oznacza to, że obowiązek gwarancji najniższej ceny nie będzie już częścią ogólnych warunków handlowych obowiązujących hotele współpracujące z HRS w Niemczech. Oceną takich praktyk zajmuje się też już polski UOKiK na wniosek Hoteli Warszawskich Syrena.



Federalny Urząd ds. Ochrony Konkurencji w grudniu 2013 roku nakazał HRS-owi usunięcie klauzuli dotyczącej gwarancji najniższej ceny, jako naruszającej krajowe i europejskie prawo konkurencji. HRS zaskarżył tę decyzję. Sąd wyższej instancji (Oberlandesgericht Düsseldorf) podtrzymał jednak werdykt urzędu, w związku z czym nakaz zaprzestania szkodliwych praktyk pozostaje w mocy. Podobne postępowania przed sądem w Düsseldorfie na wniosek Niemieckiego Stowarzyszenie Hoteli IHA toczą się przeciwko Expedii i Booking.com.

Radość branży hotelarskiej

Branża hotelarska – nie tylko w Niemczech – triumfuje, oczekując rychłego końca patologicznych praktyk, które od wielu lat zakazują hotelom oferowania na własnych stronach, czy czasami nawet poza siecią, cen niższych niż w portalach rezerwacyjnych. – To jest niesamowicie ważny krok w kierunku przywrócenia wolności gospodarczej w branży hotelarskiej – stwierdził Markus Luthe, przewodniczący ds. dystrybucji w HOTREC, największej organizacji branżowej w Unii Europejskiej reprezentującej interesy hoteli. – Ta decyzja w pełni potwierdza naszą opinię, że klauzule stosowane przez HRS i inne portale rezerwacyjne stanowią jawne i rażące ograniczenie konkurencji. Zdaniem HOTREC, oddalenie apelacji powinno zainteresować wiele innych europejskich organów antymo [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Wiktor Kołakowski

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *