Zielone, ekologiczne, naturalne – kosmetyki bliżej natury

Autor: Barbara Włudyka
Barbara Włudyka, konsultant ds. badań
i rozwoju branży kosmetycznej,
biolog, kosmetolog


Na rynku, w ośrodkach piękności, w SPA pojawi coraz więcej kosmetyków bliskich Natury, odmiennych w swej filozofii od kosmetyków tradycyjnych. Dyskusje wokół surowców kosmetycznych stosowanych w kosmetykach tradycyjnych, ich wpływ na zdrowie i środowisko naturalne spowodowały, że powstała nowa kategoria wyrobów – kosmetyki naturalne, nazywane także organicznymi lub ekologicznymi.



Zainteresowanie światem roślin i wszechstronne wykorzystywanie bogactwa zawartych w Naturze składników to w kosmetyce trend równoległy do fascynacji nowoczesnymi technologiami. Świat roślin jest bowiem niewyczerpanym źródłem surowców do higieny i pielęgnacji skóry, to alternatywa do surowców syntetycznych czy surowców pochodzenia zwierzęcego. Ponieważ surowce syntetyczne bywają przyczyną alergii, a pozyskiwanie substancji kosztem cierpienia zwierząt jest niehumanitarne, dlatego tam, gdzie to możliwe, stosuje się surowce naturalne.


Tradycja stosowania roślin

w kosmetyce sięga czasów starożytnych, a wiele surowców pozyskiwanych z roślin używa się przez wieki do dnia dzisiejszego. Postęp w naukach przyrodniczych pozwala na uzyskiwanie z roślin coraz to nowych substancji, a ich dalsze przetwarzanie umożliwia produkcję substancji czystych, standaryzowanych na określone związki. Dermatolodzy i kosmetolodzy wspólnie określają efekty działania takich substancji, dzięki czemu używa się do tworzenia receptur kosmetycznych coraz to nowszych surowców czynnych biologicznie. Bogactwo to widać corocznie na Targach Surowców Kosmetycznych In Cosmetics. Ostatnie lata, a szczególnie rok ubiegły, gdy targi In Cosmetics odbyły się w Monachium, to zdecydowana dominacja surowców prosto z natury, czystych, ekologicznych. Tegoroczna, kwietniowa edycja w Paryżu jest tylko potwierdzeniem trendu. Producenci kosmetyków poszukują przede wszystkim tych surowców, które mają certyfikat potwierdzający naturalność odpowiednimi badaniami i dokumentacją. Proces certyfikowania odbywa się na masową skalę, a zrównoważony rozwój oraz etyka przemysłu kosmetycznego jest tematem wiodącym prezentacji firm wskazujących trendy marketingowe.


Wzrost sprzedaży

Obserwujemy dużą dynamikę sprzedaż [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *