Outsourcing – po dwóch stronach usługi

Autor: Wiktor Kołakowski
Outsourcing jest sposobem na obniżenie kosztów działania firmy, którego popularność rośnie już od końca lat 90. Firmy zlecają na zewnątrz prace, które nie stanowią podstawy ich biznesu, a generują jedynie koszty. Do najczęściej zlecanych należą usługi sprzątania i dbania o czystość. Do branży hotelarskiej ta forma zawitała na dobre w połowie tej dekady, choć akurat w hotelach te usługi nie stanowią marginesu działalności, ale mają wpływ na świadczenie usługi podstawowej – komfortu pobytu gościa.


Stąd też wielu właścicieli i dyrektorów obiektów noclegowych ma wątpliwości, czy zlecać tego typu usługi firmom zewnętrznym. Obawiają się, ze stracą kontrolę nad częścią ważnej działalności swojego hotelu, a ewentualne błędy pracowników zewnętrznych będą miały bezpośrednie przełożenie na opinię o obiekcie, a w efekcie na późniejsze wpływy. Aby managerowie obiektów hotelarskich, którzy nie mają do końca wyrobionej opinii na ten temat, mogli dowiedzieć się o niej więcej na łamach HOTELARZA prezentujemy dwugłos: firmy świadczącej usługi outsourcingowe dla hotelarstwa i dyrektora hotelu, który korzysta z takich usług.


Arkadiusz Choczaj,
kierownik marketingu CWS -boco Polska

Korzystanie z usług firm zewnętrznych w zakresie zarządzania czystością staje się z dnia na dzień bardziej popularne. Najczęściej spotykamy się w tej kwestii z outsourcingiem usług firm sprzątających. Warto jednak zainteresować się dodatkowo usługą „wynajmu czystości”, która doskonale uzupełni obowiązki personelu sprzątającego. W zakresie utrzymania czystości w toalecie firma zewnętrzna może zaoferować wynajem urządzeń higieny, ich regularny serwis i do [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *