Focus Hotels wybiera się na giełdę

Sieć Focus Hotels planuje wejście w tym roku na rynek Newconnect. Celem strategicznym jest osiągnięcie poziomu trzech tysięcy pokoi w ciągu najbliższych pięciu lat, co uczyniłoby ją największą siecią w Polsce po Orbisie. Na razie w jej skład wchodzi sześć hoteli z 535 pokojami. Chce też wprowadzić „mobilne punkty gastronomiczne” na bazie kuchni hotelowych.

Spółka Focus Hotels dzierżawi sześć hoteli: trzy od swojego właściciela Grupy Kapitałowej Immobile (w Łodzi, Bydgoszczy i Szczecinie) i trzy od podmiotów zewnętrznych (w Gdańsku, Chorzowie i Inowrocławiu). Zawarła też umowę z firmą Górski Energia na 10-letnią dzierżawę hotelu budowanego w Gdańsku Wrzeszczu ze 122 pokojami, który otwarty ma być w 2016 roku. Focus płacić będzie czynsz w wysokości 32 proc. przychodów hotelu, ale nie mniej niż 1,95 mln zł netto rocznie czyli 162,5 tys. miesięcznie. Wcześniej Immobile podpisało też przedwstępną umowę na zakup połowy udziałów w jednej z wież Domów Towarowych Alfa w Poznaniu. Ostatecznie jednak nie doszło do jej realizacji i hotel w Poznaniu nie powstanie. Długofalowo sieć chce skoncentrować się na hotelach z minimum 50 pokojami w segmencie 2–4 gwiazdki, położonych w miastach ponad 200 tys. mieszkańców. W przypadku największych miast preferowane będą hotele od 120 do 300 pokoi. Focus Hotels planuje zwiększenie swoich przychodów również w obszarze usług uzupełniających ofertę hoteli i wychodząc poza budynki hotelowe w ramach projektu Focus on Human. Polega on na uruchamianiu mobilnych punktów gastronomicznych wykorzystujących możliwości kuchni hotelowej. Aby pozyskać fundusze na pokrycie kosztów związanych z otwieraniem nowych hoteli i rozwojem projektu Focus on Human spółka planuje wejście na rynek Newconnect w połowie 2015 roku. W pierwszych trzech kwartałach 2014 roku przychody Focus Hotels wyniosły 19,3 mln zł i były o 3,4 mln zł wyższe w stosunku do tego samego okresu 2013 roku, głównie dzięki otwarciu dwóch nowych obiektów w Chorzowie (w grudniu 2013) i Inowrocławiu (w maju 2014). Obłożenie spadło z 66,5 do 59,2 proc., średnia cena ADR ze 161,4 do 151 zł, a RevPAR ze 107,3 do 89,5 zł, co spółka tłumaczy „efektem pierwszego roku” występującym w hotelach w Chorzowie i Inowrocławiu.

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *