Alternatywa przy Monte Cassino

ht_2010_06-43.jpgRozmowa z Andrzejem Grzechnikiem, prezesem spółki ANMAR, będącej właścicielem, i Dawidem Wildą, dyrektorem 3-gwiazdkowego hotelu Bayjonn z 22 pokojami otwartego w lipcu ubiegłego roku przy Bohaterów Monte Cassino vis-à-vis Sheraton Sopot Hotel Conference Center & SPA.



Skąd wziął się pomysł na postawienie małego hotelu 3-gwiazdkowego naprzeciwko Sheratona na, zapewne, jednej z najdroższych działek w Polsce? I jak się wchodzi w posiadanie takiej działki?


Andrzej Grzechnik: Działka jest własnością spółki Anmar, odkupiliśmy ją kilka lat temu od osoby prywatnej. Od początku mieliśmy pomysł, aby postawić tu hotel, bo lokalizacja sama się o to prosiła, ale inwestycja uzależniona była od zagospodarowania terenu i budowy Centrum Haffnera, o której mówiono od dziesięciu lat. Ta się jednak przeciągała, bo miasto nie mogło znaleźć inwestora, który wszedłby do spółki, więc i my czekaliśmy. Gdy inwestycja w Centrum ruszyła, ruszyła też nasza. Jej wykonawcą została ta sama firma – NDI, która budowała całe Centrum Haffnera, co znacznie ułatwiło sprawę.


Anmar posiada doświadczenie w branży hotelarskiej?


A.G. Nie. Hotel był budowany z myślą o jego wydzierżawieniu. Były prowadzone zaawansowane rozmowy w tej sprawie, ale tuż przed podpisaniem umowy operator się wycofał. Na pół roku przed planowanym otwarciem, kiedy miały być już wykańczane pokoje i części wspólne, zostaliśmy z gołymi tynkami. Okazało się, że sami musimy go dokończyć, zdobyć finansowanie, zająć się całą aranżacją wnętrz, wyposażeniem, projektem gastronomii.


A jaki był pomysł na hotel, czym ma się wyróżniać od innych w okolicy?


Dawid Wilda: Kameralnością i jakością wykonania. Ma to być mały, butikowy hotel oferujący najwyższe standardy gościom, szczególnie biznesowym, którzy szukają czegoś innego niż sieciowy obiekt na sto kilkadziesiąt pokoi. Zastosowano tu najlepsze technologie, poczynając od materiałów związanych z budową i wykończeniem wnętrz po urządzenia codziennego użytku, jak np. sejf w każdym pokoju, internet, czy niezależne klimatyzatory. Wszystko jest z najwyższej półki.


To dlaczego jest 3-gwiazdkowy?


A.G. Z powodu szczegółowych kryteriów kategoryzacyjnych. Jest to mały budynek, bo większego na tej działce nie dało się postawić, dlatego nie było miejsca na zrobienie drugiej windy, która jest wymagana dla hoteli wyższej kategorii. Ale jak ktoś tu już pomieszka, to dziwi się, że to są tylko trzy gwiaz [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *