Sieć jest pełna nieprawdziwych opinii, komentarzy domorosłych ekspertów czy też anonimowych, subiektywnych wpisów, które fałszują obraz rzeczywistości. Szczególnie mocno dotyka to branżę hotelową, której Klienci często podejmują decyzje konsumenckie w oparciu o wątpliwej jakości „recenzje”. Odpowiedzią jest Pokój Prasowy – pierwszy program relacji z mediami i blogosferą stworzony z myślą o hotelach, pensjonatach, hostelach i innych miejscach polskiej bazy noclegowej.
Problem anonimowych, często nierzetelnych recenzji dotyczy coraz większej ilości miejsc oferujących nocleg. Pojedyncze działania rzadko przynoszą pożądany efekt w postaci obiektywnej recenzji. Z reguły obarczone są wymianą świadczeń pomiędzy medium a hotelem. Pokój Prasowy – autorski program Agencji PR Pan Pikto – jest systemową odpowiedzią na jeden z problemów branży.
- Proponujemy proste rozwiązanie. Miejsca, które chcą być rzetelnie recenzowane zgłaszają swój akces do programu – bezpłatnie. Dziennikarze i blogerzy, którzy chcą w sposób niezależny opisywać polską bazę noclegową - również. Pokój Prasowy wraz z serwisem pokojprasowy.pl jest przestrzenią, gdzie kojarzone są strony zainteresowane współpracą – opowiada Justyna Jesionek z Agencji PR Pan Pikto.
Koordynatorem i inicjatorem programu jest Pan Pikto - katowicka firma public relations, która ma na koncie wiele projektów dedykowanych branży HoReCa.
- Pokój Prasowy jest elementem naszej strategii społecznej odpowiedzialności biznesu. Chcemy w sposób systemowy połączyć dwie ważne dla nas grupy: ludzi mediów i włodarzy obiektów hotelowych. Możemy to robić bezpłatnie dzięki dofinansowaniu jaki otrzymaliśmy z Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości – dodaje Jesionek.
Akredytowani dziennikarze i blogerzy oceniają „miejsca otwarte na media” w trzech kategoriach: lokalizacja i dojazd, stosunek ceny do jakości oraz obsługa klienta. Ocena jest przyznawana w skali pięciostopniowej i poparta jest uzasadnieniem w postaci krótkiej recenzji. Agencja PR Pan Pikto pełni rolę moderatora programu, koordynując współpracę pomiędzy zainteresowanymi stronami. Stanowi również niezależną stronę trzecią, dbając o wysoki standard etyczny programu.
Pokój Prasowy rusza 28 lutego 2015 r. i jest realizowany w ramach konkursu „Zwiększenie konkurencyjności regionów poprzez społeczną odpowiedzialność biznesu (CSR)”. Projekt współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.
Więcej informacji na temat Pokoju Prasowego udziela:
Justyna Jesionek (justyna@panpikto.pl, GSM 695 471 750)
Powiązane artykuły
Strefa prenumeratora
E-tygodnik
Reklama
Komentarze