Związki partnerskie – franczyza

ht_2010_07-2.jpgAutorka jest dyrektorem handlowym
ComfortExpress, nowo tworzonej w Polsce
sieci franczyzowej hoteli i restauracji


Kto poszukuje partnerów w biznesie hotelarskim? Inwestorzy, którzy zgromadzili swój majątek pracując i inwestując w zupełnie innej niż hotelarstwo branży, a teraz dostrzegli perspektywę rozwoju branży HORECA i chcą zainwestować w budowę hotelu i/lub restauracji. A także właściciele niewielkich lub większych obiektów hotelowych, którzy dostrzegają rosnącą konkurencję, nie chcą zostać w tyle, ale sami nie potrafią lepiej poprowadzić obiektu.



Ci pierwsi nie znają rynku, jego specyfiki (która przecież jest, i to wyraźna) i mimo że sami często bywają gośćmi, nie zawsze wiedzą, jaki hotel zbudować, żeby odpowiadał zapotrzebowaniom rynku, a potem jak go prowadzić, żeby obłożenie było co najmniej satysfakcjonujące i pozwalało na zwrot z inwestycji. Oczywiście, mogą się tego nauczyć, ale obciążeni czasowo swoimi biznesami nie zawsze mają czas lub ochotę, żeby wgłębiać się w arkany sztuki hotelarskiej. Ponadto niedoświadczeni mogą popełniać błędy, które potem dużo kosztują. Oni właśnie potrzebują partnera, który poprowadzi ich za rękę od samego początku, czyli zajmie się:
  • przygotowaniem koncepcji działania takiego obiektu, założeń, pomysłu na dobry biznes
  • opracowaniem biznesplanu oraz twardych założeń finansowych
  • opracowaniem projektu architektonicznego uwzględniającego wszystkie branże, przygotowanego do złożenia do pozwolenia na budowę
  • pomocą w pozyskaniu finansowania bądź to ze środków unijnych, bądź zasobów finansowych banków
  • budową obiektu wraz z jego wyposażeniem zgodnie ze standardami obowiązującymi w hotelarstwie
  • doborem i szkoleniem personelu, poczynając od personelu niższego aż po menedżerów
  • przekazaniem księgi standardów hotelowych i/lub gastronomicznych
  • prowadzeniem marketingu i sprzedażą miejsc noclegowych w obiekcie, w tym współpracą z największymi portalami rezerwacyjnymi
  • bieżącym doradztwem prawnym i finansowym już na etapie funkcjonowania obiektu.


Słowo klucz – marketing

A co z właścicielami obiektów istniejących? Oni z reguły potrzebują solidnego planu naprawczego już funkcjonującego obiektu. Może wiązać si [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Wioletta Kastrau

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *