Szczecin – odzyskuje formę

Autor: Piotr Stawiński
Szczecin – stolica województwa zachodniopomorskiego, jest czwartym co do wielkości i siódmym co do liczby mieszkańców miastem w Polsce. I miastem z dużą liczbą hoteli sieciowych.

ht_2010_08-21.jpg


Biznes

Szczecin jest najsilniejszym ośrodkiem biznesowym w północno - zachodniej części Polski. Miasto jako port morski jest siedzibą dwóch dużych przedsiębiorstw żeglugowych: Polskiej Żeglugi Morskiej oraz Euroafrica. Przemysł stoczniowy, po upadku Stoczni Szczecińskiej Nowej reprezentowany jest przez Stocznie Remontowe: Gryfia, Pomerania czy Grupa Stoczni Odra. W Szczecinie mamy również silne zakłady chemiczne jak np. Szczecińskie Zakłady Nawozów Fosforowych czy też zakłady chemiczne w pobliskich Policach.




Turystyka

Szczecin jest również miastem często odwiedzanym przez turystów tak krajowych jak i zagranicznych. Wśród turystów zagranicznych, którzy odwiedzili miasto w 2009 roku w liczbie ok. 400 tys., zdecydowanie przeważają Niemcy, którzy stanowią blisko 74 proc. wszystkich osób odwiedzających miasto. Kolejne miejsce zajmują Skandynawowie – blisko 15 proc. (Duńczycy –10 proc., Szwedzi 4 proc. i Norwegowie 1,5 proc.). Kolejnych kilkanaście narodowości stanowi pozostałe ok. 10 proc. Przewaga Niemców wynika również z faktu, iż miasto znajduje się na bardzo ważnym szlaku wycieczek objazdowych po Polsce, które zwiedzają Szczecin w drodze do Gdańska i na Mazury. Z kolei duża liczba turystów ze Skandynawii wynika z połączeń promowych poprzez port w Świnoujściu z portami w Danii, Szwecji oraz Norwegii. W 2008 roku Szczecin ogłosił ambitny marketingowo, program o „Stetin 2050 – floating garden”. Celem tej akcji jest zaakcentowanie największych atutów miasta – położenia na wyspach, dużej liczby ogrodów oraz zieleni w mieście. Kampania inicjująca projekt była bard [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *