Autor: Adam Pilczuk
Autor jest ekspertem z zakresu
finansowania inwestycji hotelowych
w firmie MoneyCenter
Bank udzieli kredytu temu, kto jest wiarygodny, a jego inwestycja w Hotel zapewni prawidłową obsługę kredytu. Wiarygodność to dane finansowe przedsiębiorcy, przedstawione w sposób jasny, czytelny i pełny, a dobry plan ekonomiczno-finansowy to klucz do wiarygodności.
Prognoza ekonomiczno-finansowa jest niezbędnym elementem do zapewnienia finansowania naszej transakcji. Inwestor w swojej analizie finansowej przedstawić powinien następujące projekcje:
Projekcje przychodów w pierwszych trzech latach funkcjonowania obiektu hotelowego w układzie miesięcznym w rozbiciu na segmenty:
Zastosowanie takiego układu ma na celu pokazanie bankowi, jak Hotel dochodzi do pełnej zdolności operacyjnej przy zróżnicowanym segmencie klienta.
Projekcja kosztów w pierwszych trzech latach w układzie miesięcznym w rozbiciu na detale:
Wyliczanie kosztów amortyzacji według metody liniowej na wszystkie lata amortyzacji, co wiąże się z:
Projekcja rachunku zysków i strat w układzie 3-letnim, do końca spłaty kredytu (np. 15 lat) po uwzględnieniu spłaty rat kredytu. Jest to niezbędne do pokazania, jak hotel będzie generował zyski w poszczególnych latach dochodzenia do pełnej zdolności operacyjnej, spłacając jed [...]
finansowania inwestycji hotelowych
w firmie MoneyCenter
Bank udzieli kredytu temu, kto jest wiarygodny, a jego inwestycja w Hotel zapewni prawidłową obsługę kredytu. Wiarygodność to dane finansowe przedsiębiorcy, przedstawione w sposób jasny, czytelny i pełny, a dobry plan ekonomiczno-finansowy to klucz do wiarygodności.
Prognoza ekonomiczno-finansowa jest niezbędnym elementem do zapewnienia finansowania naszej transakcji. Inwestor w swojej analizie finansowej przedstawić powinien następujące projekcje:
Projekcje przychodów w pierwszych trzech latach funkcjonowania obiektu hotelowego w układzie miesięcznym w rozbiciu na segmenty:
- korporacyjny
- indywidualny
- grupowy
- rezerwacji internetowych
Zastosowanie takiego układu ma na celu pokazanie bankowi, jak Hotel dochodzi do pełnej zdolności operacyjnej przy zróżnicowanym segmencie klienta.
Projekcja kosztów w pierwszych trzech latach w układzie miesięcznym w rozbiciu na detale:
- koszty wynagrodzeń działów operacyjnych generujących sprzedaż (gastronomii, recepcji, pokoi),
- koszty bezpośrednie działów operacyjnych (materiały, w tym koszt surowca gastronomicznego, usługi, podatki, reklama, reprezentacja),
- koszty wynagrodzeń działów wspomagających sprzedaż (marketing, administracja, dział techniczny),
- koszty pozostałe działów wspomagających sprzedaż (materiały, usługi, podatki, pozostałe),
- koszty mediów (energia, woda itd.). Projekcja spłat kredytu np. w systemie annuitetowym (wszystkie raty równe)
Wyliczanie kosztów amortyzacji według metody liniowej na wszystkie lata amortyzacji, co wiąże się z:
- wyliczeniem wszystkich wydatków związanych z zakupem wyposażenia hotelu,
- wydatkami na majątek trwały, w tym budynki, urządzenia techniczne oraz flotę samochodową.
Projekcja rachunku zysków i strat w układzie 3-letnim, do końca spłaty kredytu (np. 15 lat) po uwzględnieniu spłaty rat kredytu. Jest to niezbędne do pokazania, jak hotel będzie generował zyski w poszczególnych latach dochodzenia do pełnej zdolności operacyjnej, spłacając jed [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz