Qubus Hotel zmienia strategię. I zamyka hotel

Zarząd sieci Qubus Hotel podjął decyzję o wprowadzeniu nowej strategii na lata 2015-2020. Jej podstawowym założeniem jest koncentracja działań na obiektach o wysokim progu rentowności, czego pierwszym efektem jest zamknięcie hotelu Qubus w Wałbrzychu z 54 pokojami. Drugim elementem strategii jest intensywny rozwój nowej marki Alto.



Po zamknięciu z końcem marca hotelu w Wałbrzychu, pod marką Qubus działa 13 hoteli z 1410 pokojami oraz jeden pod marką Alto, otwarty z lutym tego roku w Żorach (woj. śląskie). – Decyzja o zakończeniu naszej działalności w Wałbrzychu to wynik szczegółowej analizy mikroekonomicznej oraz weryfikacji wskaźników ekonomicznych tego hotelu – tłumaczy Artur Hajduk, prezes zarządu Qubus Hotel. – 20 lat obecności na polskim rynku hotelowym to dla nas cenne doświadczenia, których wynikiem jest jego doskonała znajomość oraz wysoka efektywność operacyjna. Skuteczne funkcjonowanie i rynkowy sukces naszych hoteli wymaga od nas nie tylko określonego systemu zarządzania, lecz również pełnego uczestnictwa w zmianach zachodzących na rynkach lokalnych Pierwszy hotel sieci Qubus, w której stworzenie zaangażowane były norweskie fundusze, otwarty został w 1996 roku w Zielonej Górze. W 2000 roku ruszył hotel w Gorzowie Wlkp., a w latach 2001–2005 kolejne na Dolnym i Górnym Śląsku: w Złotoryi, Głogowie, Legnicy, Gliwicach, Wałbrzychu (w 2003 roku), Wrocławiu i Katowicach. Najważniejszym rokiem w rozwoju sieci był 2006, gdy otwarto od razu trzy obiekty: w Krakowie, Łodzi i Kielcach. Rok później głównym właścicielem Qubusa została norweska grupa Caiano działająca m.in. w sektorach transportu morskiego, rybołówstwa i nieruchomości. Od tego czasu uruchomiono dwa nowe hotele: w Gdańsku w 2009 roku i w Bielsku-Białej w 2011, które w przeciwieństwie do poprzednich nie są własnością sieci, tylko działają w ramach długoletnich umów dzierżawy (w dzierżawie jest też obiekt w Katowicach). Kolejny hotel powstać miał w Poznaniu, wybrana już była lokalizacja, ale ostatnio sieć nie wspomina już o tych planach. Za to w lutym tego roku na rynek wprowadzono nową markę Alto, która chce „wykorzystać potencjał mniejszych polskich miast z rozwiniętą strukturą biznesową i przemysłową”, mając ambicję zostania w ciągu najbliższych lat liderem na lokalnych rynkach hotelowych miast średniej wielkości. Marka oferuje nowoczesny design i innowacyjne rozwiązania technologiczne w niskich cenach (169 zł za pokój 2-osobowy z dodatkowo płatnymi śniadaniami, parkingiem i internetem). Na razie nie ma konkretnych planów co do kolejnych lokalizacji obiektów sieci Alto. Wśród hoteli Qubus najwyższe ceny osiągają obiekty w Krakowie, Wrocławiu, Gliwicach i w Kielcach podczas targów, a najniższe w Złotoryi, Katowicach i Łodzi.

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *