Z czym do banku po kredyt inwestycyjny

ht_2010_09-4.jpgInwestor, który zdecydował się wybudować hotel, najczęściej zaciąga na ten cel kredyt inwestycyjny. Idąc do banku przygotujmy się, że po takiej wizycie otrzymamy dość pokaźną listę dokumentów do przygotowania.


Jeżeli przedsiębiorca powołuje spółkę celową do przeprowadzenia finansowania, a później do zarządzania obiektem hotelowym, bank będzie oczekiwał od niego dokumentów istniejącej spółki-matki i dokumentów założycielskich spółki-córki. Zacznijmy od dokumentów służących do identyfikacji klienta.


DOKUMENTY SŁUŻĄCE DO IDENTYFIKACJI KLIENTA

1. Zaświadczenie o nadaniu numeru REGON.
2. Zaświadczenie o nadaniu numeru NIP.
3. Dokumenty własności, zawarte umowy najmu lub dzierżawy dotyczące miejsca prowadzenia działalności.
4. Zaświadczenia o niezaleganiu z ZUS.
5. Zaświadczenia o niezaleganiu z US.
6. Opinie banków, w których klient posiada rachunki, kredytu.


DOKUMENTY ZALEŻNE OD SPECYFIKI KLIENTA

Klient będący przedsiębiorcą prowadzącym uproszczoną sprawozdawczość:

1. aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej (nie starsze niż trzy miesiące) – w przypadku spółek cywilnych każdego ze wspólników,
2. umowa spółki – w przypadku spółki cywilnej, NIP, Regon,
3. roczne oraz bieżące zestawienie przychodów i kosztów, na podstawie podatkowej księgi przychodów i rozchodów,
4. roczne deklaracje podatkowe.


Klient będący przedsiębiorcą prowadzącym pełną sprawozdawczość:

1. akt założycielski spółki (w formie aktu notarialnego – sp. z o.o. , komandytowa, komandytowo-akcyjna, bądź pisemna umowa – w pozostałych przypadkach),
2. aktualny wyciąg z KRS,
3. uchwała wspólników zezwalająca na rozporządzanie prawem lub zaciąganie zobowiązania do świadczenia o wartości dwukrotnie przewyższającej wysokość kapitału zakładowego, chyba że umowa spółki st [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Adam Pilczuk

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *