Autor: Adam Pilczuk

Jeżeli przedsiębiorca powołuje spółkę celową do przeprowadzenia finansowania, a później do zarządzania obiektem hotelowym, bank będzie oczekiwał od niego dokumentów istniejącej spółki-matki i dokumentów założycielskich spółki-córki. Zacznijmy od dokumentów służących do identyfikacji klienta.
DOKUMENTY SŁUŻĄCE DO IDENTYFIKACJI KLIENTA
1. Zaświadczenie o nadaniu numeru REGON.
2. Zaświadczenie o nadaniu numeru NIP.
3. Dokumenty własności, zawarte umowy najmu lub dzierżawy dotyczące miejsca prowadzenia działalności.
4. Zaświadczenia o niezaleganiu z ZUS.
5. Zaświadczenia o niezaleganiu z US.
6. Opinie banków, w których klient posiada rachunki, kredytu.
DOKUMENTY ZALEŻNE OD SPECYFIKI KLIENTA
Klient będący przedsiębiorcą prowadzącym uproszczoną sprawozdawczość:
1. aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej (nie starsze niż trzy miesiące) – w przypadku spółek cywilnych każdego ze wspólników,
2. umowa spółki – w przypadku spółki cywilnej, NIP, Regon,
3. roczne oraz bieżące zestawienie przychodów i kosztów, na podstawie podatkowej księgi przychodów i rozchodów,
4. roczne deklaracje podatkowe.
Klient będący przedsiębiorcą prowadzącym pełną sprawozdawczość:
1. akt założycielski spółki (w formie aktu notarialnego – sp. z o.o. , komandytowa, komandytowo-akcyjna, bądź pisemna umowa – w pozostałych przypadkach),
2. aktualny wyciąg z KRS,
3. uchwała wspólników zezwalająca na rozporządzanie prawem lub zaciąganie zobowiązania do świadczenia o wartości dwukrotnie przewyższającej wysokość kapitału zakładowego, chyba że umowa spółki st [...]
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Komentarze