Nowe Hamptony

W Krakowie 8 maja otwarty został Hampton by Hilton ze 161 pokojami. Stanowi on część dwumarkowego kompleksu z DoubleTree by Hilton, który otwarty ma zostać latem i zaoferuje 232 pokoje. Sieć Hilton Worldwide ogłosiła też plan uruchomienia w 2017 roku kolejnego Hamptona, tym razem w Gdańsku. Jego inwestorem jest deweloper Capital Park, a operatorem spółka VHM Hotel Management należąca do Grupy Satoria.

Hotel w Krakowie zlokalizowany jest przy ul. Dąbskiej, między centrum miasta a Nową Hutą, w pobliżu hali widowiskowo- sportowej Kraków Arena oraz Międzynarodowego Centrum Targowo- Kongresowego Expo. Pokoje wyposażone są m.in. w 32-calowe telewizory, ekspresy do kawy i herbaty, żelazko z deską do prasowania oraz małą lodówkę. Hotel oferuje śniadanie wliczone w cenę, całodobową siłownię, darmowe WiFi oraz 154 mkw. powierzchni konferencyjnej w czterech salach. Cena za pokój wynosi na starcie 290 zł. Dyrektorem hotelu została Agnieszka Wranka, wcześniej m.in. zastępca dyrektora Novotel Kraków Centrum. To pierwszy hotel Hampton by Hilton w Krakowie i pierwszy w Polsce dwumarkowy obiekt sieci Hilton. W DoubleTree by Hilton Kraków Hotel & Convention Centre znajdą się m.in. centrum konferencyjne o pow. 3,1 tys. mkw. z 16 salami, w tym salą balową o pow. 930 mkw., centrum SPA & wellness o powierzchni 1,6 tys. mkw. z 20-metrowym basenem, dwie restauracje, cztery bary i apartament prezydencki o pow. 126 mkw. z możliwością powiększenia do 184 mkw. Wszystkie pokoje wyposażone będą w 42-calowe telewziory HDTV. Inwestorem kompleksu jest spółka Euro-Hotele należąca do małopolskiego przedsiębiorcy Adama Fudaleja, który w Nowym Brzesku pod Krakowem posiada też Zakłady Przetwórstwa Mięsnego i hotel Maria z 54 pokojami. Gdy trzy lata temu po raz pierwszy ogłoszono informację o planach otwarcia kompleksu DoubleTree-Hampton w Krakowie, w oficjalnym komunikacie napisano, że jego operatorem będzie spółka Vision Hotel Management należąca do Satoria Group. Ostatecznie inwestor zdecydował, że projektem zarządzać będzie samodzielnie, a osobą odpowiedzialną została Karolina Fudalej-Klys.

Ale VHM Hotel Management zarządzać będzie innym Hamptonem – w Gdańsku, w ciągu kamienic przy ulicach Piwnej i Długiej. O planach jego otwarcia poinformowano w połowie maja. Inwestorem hotelu, którego budowa rozpocząć ma się jesienią i potrwać 22 miesiące, jest deweloper Grupa Capital Park. Podpisała ona z VHM umowę dzierżawy nieruchomości, a VHM umowę franczyzową na Hamptona z Hilton Worldwide. – Jestem niezmiernie usatysfakcjonowany, że mogliśmy wydzierżawić obiekt hotelowy w tak atrakcyjnym miejscu Gdańska, łączący w swojej architekturze elementy historyczne z nowoczesnymi. Pozwoli to nam jako operatorowi hotelu na stworzenie unikatowej oferty dla wszystkich odwiedzających to miasto – mówi Andrzej Wójcik, prezes VHM Hotel Management. Projekt przewiduje rewitalizację starych kamienic i dobudowanie nowej części. W hotelu znajdą się m.in. dwie sale konferencyjne, część fitness, podziemny garaż dla 34 aut i sala kinowa na 40-50 osób. Ta ostatnia związana jest z historią tego miejsca, w którym działał zespół trzech kin Neptun, Kameralne i Helikon. Ich zamknięcie wywołało protesty lokalnej opinii publicznej, dlatego inwestor podkreśla w swojej komunikacji, że funkcja kinowa dostępna dla gości z zewnątrz zostanie zachowana. – Grupa Capital Park nie po raz pierwszy pracuje przy projekcie rewitalizacyjnym. Historia miejsca stanowi dla nas wartość, staramy się integrować przeszłość z nowoczesną tkanką i funkcjami na miarę współczesnych realiów – mówi Marcin Juszczyk, dyrektor inwestycyjny i członek zarządu Grupy Capital Park. – Wiemy, że kina studyjne znalazły poczesne miejsce w sercach mieszkańców Trójmiasta, stąd dołożyliśmy wszelkich starań, aby zachować ich dziedzictwo. Podpisaliśmy porozumienie z Pomorską Fundacją Filmową, prowadzącą Gdyńską Szkołę Filmową, którego przedmiotem jest kontynuacja szeroko rozumianej tradycji DKF i kin studyjnych oraz ich funkcji edukacyjnej i kulturotwórczej. Zaplanowaliśmy salę projekcyjną w zabytkowych podziemiach naszego projektu. W samym hotelu pojawią się reminiscencje historycznej przeszłości tego miejsca w postaci kinowej aranżacji przestrzeni wspólnych i ekspozycji historycznych zdjęć w pokojach dla gości. Na parterze hotelu znajdzie się 1,3 tys. mkw. powierzchni handlowo-usługowej, którą zajmą m.in. delikatesy. Koszt całej inwestycji szacowany jest na 50 mln zł. Inwestor pozyskał już finansowanie z Banku Ochrony Środowiska. Obecnie trwa procedura wyboru generalnego wykonawcy. Hampton by Hilton Gdansk Old Town będzie trzecim obiektem sieci Hilton Worldwide w Gdańsku, obok Hiltona i Hampton by Hilton Gdańsk Airport. – W ostatnich latach Gdańsk czerpał korzyści z rozwoju turystyki do Polski, w 2014 roku miejski port lotniczy odnotował wzrost liczby pasażerów o 15 proc. – mówi Patrick Fitzgibbon, wiceprezes ds. rozwoju w regionie Europy i Afryki Hilton Worldwide. – Jestem przekonany, że Hampton by Hilton Gdansk Old Town będzie stanowił idealne uzupełnienie naszej dotychczasowej oferty, a gościom pozwoli nie tylko odkryć uroki tego średniowiecznego miasta, ale także doświadczyć niepowtarzalnej atmosfery sieci Hampton by Hilton.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *