Jak wybrać dyrektora hotelu, żeby potem nie żałować

Autor: Lidia Wiszniewska
W jaki sposób i na co zwracać uwagę przy wyborze tak kluczowej dla funkcjonowania hotelu osoby, jaką jest dyrektor generalny oraz innych pracowników na stanowiska kierownicze? Jakimi narzędziami się posługiwać? Jak podczas rozmowy z kandydatem wyłuskać to co istotne i potrzebne oraz zminimalizować działania wszelkich marketingowych kryteriów (wygląd, umiejętność wzbudzenia sympatii, zrobienia dobrego wrażenia itp.)? Jak oddzielić ziarna od plew. Zanim zaczniemy proces poszukiwania, przede wszystkim dobrze zastanówmy się, kogo potrzebujemy. Jakiego poziomu zarządzania, doświadczenia, jakich umiejętności oraz jakiej osobowości? Kto najlepiej zapewni realizację planów Nie bez powodu piszę o osobowości, ponieważ jak wynika z moich obserwacji, często okazuje się, że konflikty na linii właściciel- dyrektor są spowodowane nieodpowiednim doborem osobowości: flegmatykcholeryk, introwertyk-ekstrawertyk, różnymi poziomami energii, ogólnym postrzeganiem świata i szybkością reakcji na wydarzenia. Mając zespół kierowniczy składający się z dominujących, decyzyjnych, ekstrawertyków i dobierając do takiego dynamicznego teamu introwertyka o bardziej analitycznym charakterze, którego szybkość podejmowania decyzji odbiega od grupy, można się spodziewać powstania sytuacji konfliktowej. W rezultacie nie uda się osiągać celów niesprawnie działającym zespołem. Może taka dominująca grupa potrzebuje dla równowagi kogoś o bardziej analitycznym i refleksyjnym usposobieniu, kto wniesie zupełnie inny punkt widzenia? Ale taka decyzja musi być podejmowana świadomie i po przemyśleniach, a nie przypadkowo, bo „tak wyszło”. W trakcie rozmowy kwalifikacyjnej dosyć łatwo jest określić osobowość na podstawie zachowania: mimiki, gestów, tonu. Istnieją również całe systemy i testy oceniania, pomocą doraźną mogą być proste, bezpłatne testy osobowości dostępne w internecie, ale fachowy pracownik działu kadr powinien umieć rozpoznać w trakcie rozmowy podstawowe cechy rozmówcy. Oczywiście ogromnym ułatwieniem jest wynajęcie profesjonalnej firmy do znalezienia odpowiedniego kandydata, ale niewielu może sobie na to pozwolić, chociaż z perspektywy czasu często okazuje się to bardzo opłacalną inwestycją, na której w końcowym rozliczeniu hotel zaoszczędzi spore sumy, wydane na niekompetentnego dyrektora generalnego. Kryteria wyboru dyrektora Na początku trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie: na jakim poziomie zarządzania potrzebujemy dyrektora? Czy na poziomie czysto operacyjnym, czy też sięgamy wyżej do taktyki i strategii? Czy jako właściciele jesteśmy gotowi, aby oddać w cudze ręce całą decyzyjność i odpowiedzialność? Należy też określić, o jaki przedział czasowy nam chodzi: czy o projekt krótkoterminowy, do 12-24 miesięcy (otwarcie hotelu, wprowadzenie/ zmiana marki, standardów itp.), czy o wiele lat współpracy na linii właścicieldyrektor. W zależności od wyboru poziomu zarządzania, należy się przyjrzeć umiejętnościom, jakich oczekujemy od kandydatów? 1.Zarządzanie finansami w hotelarstwie: na poziomie bieżących kosztów operacyjnych (gastronomia, [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *