Gdzie podróżni szukają opinii?

Przy planowaniu wyjazdów podróżujący ufają najbardziej forom internetowym oraz blogom. Przewodniki książkowe jako najbardziej wiarygodne wskazuje tylko co dziewiąty turysta - wynika z sondażu Travel Smarts przeprowadzonego przez jeden z największych na świecie portali rezerwacji noclegów Agoda.com. W ankiecie przeprowadzonej w kwietniu i maju bieżącego roku, zapytano ponad 5,5 tys. użytkowników z całego świata, jakie źródła informacji uważają za najbardziej wiarygodne na etapie planowania podróży. Fora internetowe okazały się najbardziej popularne – wskazało na nie 34% respondentów. Blogi i strony niezależne znalazły się na drugim miejscu, uzyskując 28% głosów. Łącznie, źródła internetowe (w tym fora, blogi i aplikacje mobilne związane z podróżowaniem) zebrały 71% głosów. - Nie jest niespodzianką, że coraz większa grupa podróżujących polega na źródłach internetowych. Umożliwiają one dostęp do połączonej bazy wiedzy i doświadczeń niezliczonej rzeszy osób. W razie potrzeby zawsze można też zawęzić wyszukiwanie do konkretnych potrzeb użytkownika, co kiedyś nie było możliwe – powiedział John Brown, dyrektor ds. operacyjnych w firmie Agoda. Najbardziej zaufane źródła informacji związanych z podróżowaniem Fora internetowe                                     34% Blogi i strony niezależne                  28% Porady osób mieszkających w danym miejscu      13% Przewodniki drukowane                                         12% Aplikacje mobilne 9% Inne                                                               4% Tylko 12% respondentów wybrało przewodniki w formie książkowej. Jeśli zaś chodzi o dzielenie się wrażeniami po zakończeniu podróży, 79% ankietowanych stwierdziło, że zamieściło w internecie recenzję lub komentowało na blogach czy portalach społecznościowych, by podzielić się swymi doświadczeniami z podróży z innymi (można było wybrać tylko jedną pozycję). Czy dzielisz się w internecie swymi doświadczeniami z podróży? Nie                                                                    21% Tak, zamieszczam recenzje                                          38% Tak, publikuję w mediach społecznościowych            25% Tak, komentuję na blogach lub forach                16%

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *