Certyfikat Hotel Przyjazny Rodzinie już siedem lat w branży turystycznej

Aż 450 przyznanych certyfikatów, ponad 70 członków Kapituły oraz blisko 400 tysięcy pokonanych przez nich kilometrów – tak w skrócie podsumować można siedem lat działalności kampanii Hotel Przyjazny Rodzinie. Co przez ten czas uległo zmianie i jakiego znaczenia nabrał innowacyjny certyfikat? Siódme urodziny projektu to idealna okazja, aby odpowiedzieć na te pytania i podsumować działalność pierwszej w Polsce i jedynej w Europie akcji certyfikującej hotele dla rodzin z dziećmi na tak dużą skalę. Ogólnopolska kampania Hotel Przyjazny Rodzinie (HPR), oceniająca i promująca obiekty tworzące atrakcyjne warunki pobytu dla rodzin z dziećmi, powstała 26 maja 2008 roku z inicjatywy Violetty Hamerskiej, eksperta ds. jakości usług w hotelarstwie. W ciągu siedmiu lat projekt przerodził się ze skromnej inicjatywy w solidną i rzetelną kampanię, której zaufali nie tylko rodzice podróżujący z dziećmi, lecz także sami hotelarze. - Przez te wszystkie lata konsekwentnie skupialiśmy się na tworzeniu prawdziwej wartości naszego certyfikatu. Podnosiliśmy poprzeczkę co roku, aby w naszej grupie byli najlepsi z najlepszych. Cieszymy się bardzo, że certyfikat HPR ma wartość zarówno dla rodziców, którzy korzystają z naszych audytów oraz dla hotelarzy, którzy coraz lepiej rozumieją potrzeby rodzin z dziećmi i stale doskonalą swoją ofertę – mówi Violetta Hamerska, organizatorka przedsięwzięcia i przewodnicząca Kapituły Hotel Przyjazny Rodzinie. Siedem lat funkcjonowania projektu przyniosło więc niezwykłe rezultaty. W 6 minionych edycjach plebiscytu certyfikat HPR otrzymało aż 450 hoteli, z czego 39 zyskało maksymalną punktację za spełnienie postawionych kryteriów w ponad 93 procentach. Oznacza to, że w nagrodzonych hotelach rodziny z dziećmi mogą liczyć na odpowiednie wyposażenie, animacje dla najmłodszych, menu dostosowane do potrzeb dzieci czy wykwalifikowany personel. - Certyfikatu HPR nie otrzymuje każdy zgłoszony do konkursu hotel. Obiekt musi spełnić postawione przez nas kryteria. W ciągu minionych lat nagrody nie udało się uzyskać 12 hotelom, co oznacza, że podczas audytu nie zdobyły one oceny na poziomie minimum 61 procent. Z roku na rok jednak liczba obiektów, które nie spełniają standardów maleje, co niezwykle nas cieszy i motywuje do dalszej pracy - dodaje Violetta Hamerska. Do sukcesu projektu przyczyniła się z pewnością dokonująca audytu hoteli Kapituła, składająca się ze znanych i lubianych osób - dziennikarzy, aktorów, biznesmenów, lekarzy i ekspertów - którzy podróżują z dziećmi. Od obecnej, siódmej już, edycji plebiscytu obiekty oceniają również najmłodsi, tworzący tak zwaną „Małą Kapitułę”. Obie Kapituły liczą już blisko 160 członków, którzy w minionych sześciu edycjach projektu pokonali łącznie 333,5 km, aby dokonać oceny startujących w konkursie obiektów hotelowych. Podczas trwającej właśnie siódmej edycji, licznik ten z pewnością wzrośnie, gdyż do tegorocznego plebiscytu zgłosiło się już 60 obiektów. - Kampania HPR to innowacyjny projekt na polskim rynku hotelowym. Zresztą nie tylko na polskim, gdyż jesteśmy jedynym krajem w Europie, który w ten sposób i na taką skalę certyfikuje hotele dla rodzin z dziećmi. Organizatorom projektu udało się stworzyć bardzo spójny i pomocny system, z którego możemy być dumni – przekonuje Ireneusz Węgłowski, prezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego. Niezwykle ważnym elementem projektu jest kontrola nagrodzonych obiektów. Certyfikat HPR jest ważny jedynie przez rok. Jeśli więc hotel chce się posługiwać tytułem po tym czasie, musi ponownie poddać się audytowi. Ponadto, w losowo wybranych hotelach prowadzone są niezapowiedziane wizyty. W minionych latach tak zwany „tajemniczy gość” odbył aż 68 takich wizyt. Co ważne, wszystkie skontrolowane w ten sposób hotele utrzymały wysoki standard za jaki zostały wcześniej nagrodzone certyfikatem. - Stała i rzetelna kontrola nagrodzonych obiektów pozwala zagwarantować gościom hotelowym udany wypoczynek, zaś ciągłe doskonalenie kampanii czyni certyfikat HPR wartościową marką. W świecie hotelarzy stał się on już niezwykle prestiżowym wyróżnieniem – dodaje Krzysztof Gonciarek, członek zarządu PWS ProMedia, wydawcy miesięcznika „Hotelarz”. Kampania HPR jest nieustannie doskonalona. Przyczynia się do tego zaangażowanie hoteli, które starają się o certyfikat. Nowe obiekty często korzystają z konsultacji ekspertów HPR, podczas których otrzymują cenne uwagi, dotyczące obsługi czy wyposażenia, jakie powinno się znaleźć w obiekcie rodzinnego hotelu. Ogromne znaczenie w rozwoju projektu ma również pomoc samych rodziców, którzy chętnie zgłaszają Kapitule swoje uwagi i spostrzeżenia. Wszystkie są dokładnie analizowane, aby na bieżąco doskonalić kampanię. Jest to niezwykle ważne, gdyż dzięki temu certyfikat HPR otrzymują jedynie hotele spełniające oczekiwania rodziców podróżujących z dziećmi.

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

1 komentarz do “Certyfikat Hotel Przyjazny Rodzinie już siedem lat w branży turystycznej

  1. Niektórzy takich hoteli unikają jak ognia , tam sie zwyczajnie odpocząć nie da , restauracja to sala zabaw , relaksu tam nie ma , poziom hałasu przekracza wszelkie normy , czas na hotele przyjaze dorosłym – kilka już jest , dzieci tam nie ma – super alternatywa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *