Liczba pokoi nie jest głównym kryterium wyboru

Rozmowa z Saiją Kekkonen, CEO sieci Best Western na Finlandię, kraje bałtyckie i Polskę. Liczba hoteli Best Western w Polsce jest dość płynna. W ostatnich miesiącach wyszły z sieci obiekty w Ożarowie i Zakopanem, swego czasu pod marką Best Western działało nawet osiem obiektów w Polsce. Obecnie jest ich pięć, łącznie z otwartym właśnie Best Western Katowice. Z czego wynika ta spora rotacja? Zdarza się, że rozwój hotelu i strategia jego dyrekcji ulega zmianie, co może prowadzić do rozwiązania umowy. Mocną stroną członkostwa w sieci Best Western z punktu widzenia hoteli jest jego elastyczność. Jak do tej pory klienci byli wyrozumiali w tej kwestii.
Hotel w Ożarowie to był duży obiekt konferencyjny na kilkuset gości, powstający hotel w Osjakowie przy stacji benzynowej ma 35 pokoi. Jakie kryteria trzeba spełnić, żeby wejść do systemu Best Western? Liczba pokoi nie jest głównym kryterium wyboru. Lokalizacja oraz strategia rozwoju jest dla nas znacznie ważniejsza. Dodatkowo hotel pragnący dołączyć do naszej sieci musi spełniać nasze minimalne światowe wytyczne. Standard i jakość obsługi hoteli są też każdego roku dokładnie sprawdzane. Przejście etapu kwalifikacji i oceny jest warunkiem wzięcia pod uwagę danego obiektu jako potencjalnego hotelu Best Western. W przypadku hotelu z Ożarowa Mazowieckiego, powodem rezygnacji z naszej marki była decyzja dyrekcji, a nie kwestia jakości.
Ile wynoszą opłaty franczyzobiorców i od czego zależą?
Opłaty powiązane są z liczbą pokoi oraz konkretnym przypadkiem biznesowym, jaki prezentuje dany hotel. To, co nas różni od innych sieci hotelowych, to to, że nasze opłaty nie zależą od procentowego dochodu brutto za pokój.
[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *