Hotelarze chcą nowej kategoryzacji

Autor: Rafał Szubstarski
Rozporządzenie dotyczące kategoryzacji obiektów noclegowych jest najważniejszym aktem prawnym, który wpływa na codzienność ich funkcjonowania. Dlatego budzi żywe zainteresowanie i dyskusje w środowisku. Właśnie trwają prace nad zmianą rozporządzenia. Czy Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego coś w tym kierunku robi?


„Wymagania kategoryzacyjne powinny być bezwzględnie egzekwowane, z jednej strony problem nieuczciwej konkurencji, ale z drugiej strony te wymagania są zbyt szczegółowe i »rozdęte«. Należy je uprościć i dostosować do realiów codziennego życia”, „Nazwa rodzajowa oderwana od gwiazdek – minimalne określenie standardu, aby zlikwidować różnego rodzaju hoteliki, woteliki, zakłady hotelarskie itp. tworzące fikcję na rynku hotelarskim”, „Regulacje ustawowe w tej kwestii to typowo polska przesada dająca dodatkowe źródło dochodów państwu, zamiast branży.


Żadna ustawa nie jest potrzebna, jedynie regulacje branżowe”, „Kategoryzacja powinna być dobrowolna, przeprowadzana przez inne ciało niż Urzędy Marszałkowskie, w którym powinna być tylko rejestracja obiektu”, „Obecne przepisy nie uwzględniają specyfiki regionalnej obiektów i nie rozróżniają hotelu typowego miejskiego – businessowego – od typowego wypoczynkowego np. w Karpaczu” – opinie hotelarzy, które spływają do HOTELARZA, świadczą o tym, że uważnie śledzą oni wszystkie informacje związane z tematem kategoryzacji obiektów i mają wiele swoich pomysłów, co zrobić, aby była ona dopasowana do realiów polskiego rynku hotelarskiego XXI wieku.


Chociaż czasami są one sprzeczne ze sobą, tak jak różne są interesy i uwarunkowania 4-gwiazdkowych hoteli biznesowych w dużych miastach i górskich obiektów turystycznych. „Bezwzględna możliwość używania nazwy i gwiazdek tylko dla obiektów skategoryzowanych. Nakładanie bardzo dużych kar za używanie nazw zastrzeżonych – hotel, motel, pensjonat, przez specjalnie powołane służby kontrolne. PIH nie daje sobie z tym rady”, „Wszystkie rodzaje obiektów noclegowych powinny mieć możliwość skategoryzowania, tak aby nasze Państwo miało pojęcie o potencjale noclegowym kraju (liczbie miejsc noclegowych)R [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *