Trendy na rynku pracy i płacy w hotelarstwie

Autor: Dorota Trojanowska
Obserwując branżę hotelową z perspektywy firmy doradczej możemy stwierdzić, iż poziomy wynagrodzeń utrzymują się bez zmian od kilku lat. Ale w związku z szybko rosnącą liczbą hoteli pewne zmiany widać w poziomie oczekiwań kandydatów na kluczowe stanowiska, zwłaszcza w obszarze sprzedaży, gdzie można zauważyć symptomy tzw. rynku pracownika. Generalnie w dalszym ciągu widać spore dysproporcje między zarobkami wyższej kadry managerskiej a pracownikami operacyjnymi. Podobnie jak i w poziomach płac między dużymi obiektami (większe miasta, powyżej 100 pokoi) a mniejszymi, peryferyjnie zlokalizowanymi. Utrzymała się również tendencja co do wyższych stawek w hotelach sieciowych w stosunku do hoteli niezależnych. Chociaż, jak pokazuje praktyka, zdarzają się też sytuacje, gdy dyrektor hotelu niezależnego otrzymuje wyższe uposażenie (nawet o 30-40 proc.), niż dyrektorzy hoteli sieciowych o podobnym standardzie. Ważna jest renoma hotelu Najlepsi mają jasno sprecyzowane oczekiwania co do wyboru pracodawcy, zarówno finansowe, jak i pozafinansowe. Często decyzja o zmianie pracy jest podejmowana w oparciu o kilka kryteriów, a pensja jest tylko jednym z nich. Ważna dla kandydatów jest renoma [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *