Konsulting SPA czy sprzedaż marek i wyposażenia?

Autor: Anita Bajdalska
Konsulting SPA to wciąż stosunkowo mało znana w Polsce dziedzina, choć coraz więcej osób pragnie takie usługi świadczyć i oferuje je potencjalnym inwestorom. Konsultant to osoba, która ma wiedzę praktyczną w swojej branży i zna się na specyfice świadczonych w SPA usług. Zakres pracy konsultanta jest bardzo obszerny. Najczęściej rozpoczyna prace już na etapie projektowania SPA, czyli wtedy, kiedy rodzi się koncepcja miejsca i pomysły dopiero kiełkują w głowach inwestorów. To bardzo ważny moment, który waży na późniejszym funkcjonowaniu obiektu SPA, a błędy popełnione na tym etapie czasami są nieodwracalne. Dlatego konsultant powinien ściśle współpracować z architektem, aby zaprojektowane pomieszczenia miały walory funkcjonalne, a nie wyłącznie estetyczne. Jest wiele pięknych SPA, w których nikt nie chce pracować, bo mają wiele wad, które bardzo utrudniają wykonywanie zabiegów terapeutom SPA. Doradztwo w wyborze marek kosmetycznych Konsulting SPA to także doradztwo w zakresie wyboru marek kosmetycznych oraz wyposażenia. Niezależny konsultant to osoba, która zna marki i potrafi dopasować kosmetyki do segmentu gościa hotelu, aby zabiegi oferowane w hotelowym SPA miały szansę się sprzedać. Tu bardzo często zaczynają swoją pracę przedstawiciele firm kosmetycznych. Oferują swoje usługi doradcze bezpłatnie w zamian za podpisanie umów na wyłączność przy stosowaniu ich kosmetyków. Umowy zawierane są na okres 3-5 lat. Czasami określa się również liczbę minimalnych zamówień, jakie powinny być realizowane podczas trwania takiej umowy. Inwestor sądzi, że zrobił biznes, bo dostał za darmo wiedzę, za którą konsultantowi musiałby zapłacić, a firma kosmetyczna ma nowego klienta na kilka lat. Czy jest to dobre rozwiązanie? To zależy od wielu czynników. Na pewno kluczowym jest rentowość zabiegów danej marki oraz marże, jakie najczęściej narzucane [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *